Nic. Oud & ContactCare: Het Succes van een Webwinkel

Nic. Oud samenwerking ContactCare

Wanneer komt een klant bij jouw webwinkel terug? Zodra er sprake is van klantenservice met een persoonlijk karakter en een optimaal logistiek proces van zijn online bestelling. Deze twee schakels zijn cruciaal in de reis die jouw klant maakt. Daarom zijn Nic. Oud en ContactCare partners van elkaar. De één specialist in het logistieke proces, de ander vakman in klantcontact. Samen kunnen we het succes van iedere webwinkel vergroten.

ContactCareLOGO_contactcare

Als geen ander biedt ContactCare een schaalbare klantenservice voor iedere organisatie. Waarom? Omdat iedere organisatie het verdient om persoonlijk contact te kunnen houden met klanten. Zo biedt ContactCare een klantcontact oplossing die meegroeit met iedere onderneming.

Wij zouden onze partner het best omschrijven als: “niet zomaar een contactcenter”. ContactCare gaat verder dan het beantwoorden van jouw telefoon. Een bereikbaarheid van 7 dagen per week wordt moeiteloos gerealiseerd en ContactCare maakt het middels een softwaretool mogelijk om klantcontact-data te beheren vanuit iedere locatie. Overal ter wereld heb je toegang tot jouw eigen realtime klantcontact-dashboard.

Inmiddels kiezen er meer dan 500 organisaties om hun klantcontact te outsourcen bij ContactCare. Het doel? Blijven streven naar perfectie in klantcontact om zakelijk Nederland te voorzien van succesvolle organisatie-resultaten en een positieve klantbeleving.

Samen op de Webwinkel Vakdagen

e-Fulfilment & klantenservice zijn complementair. Daarom zijn Nic. Oud en ContactCare partners. Dit partnerschap bekrachtigen we onder meer door op de Webwinkel Vakdagen 2017, één loket te vormen. Zo bieden we iedere webwinkelier de kans om van gedachten te wisselen over klantenservice of e-fulfilment om het totale succes van een onderneming te vergroten. Linksom of rechtsom, met of zonder samenwerking: wij willen iedere ondernemer snel kunnen helpen met een flexibele en schaalbare maatwerkoplossing.

Nic. Oud WWVD17
We bereiden ons graag voor op jouw komst. Je kunt je hier inschrijven.

Logistieke vragen in de Top 10

Een blik op de meest gestelde vragen aan de klantenservice van een webshop laat zien dat de meeste vragen gerelateerd zijn aan logistiek en het proces. Zo worden er met regelmaat vragen gesteld over bezorgstatus, retouren en levertijd. De frequentie van deze vragen neemt af zodra de klant volledig wordt geïnformeerd. Daarnaast hebben organisaties met aandacht voor het logistieke proces minder te maken met onnodige klantvragen over bezorging, levertijd en retouren. Als expert op het gebied van klantenservice en e-fulfilment zien we dat de juiste informatieverschaffing het aantal klantvragen kan reduceren met 70%. Wellicht dat jij je als lezer afvraagt of we nu onze eigen zakelijke ruiten ingooien. Integendeel, ContactCare en Nic. Oud vinden dat iedere klant duidelijkheid en een goed serviceproces verdiend. Wij dragen bij aan dit proces en zijn er voor de klantvragen die overblijven. Er blijft namelijk altijd sprake van een percentage van 30%, waarbij een klant graag snel, direct en persoonlijk te woord gestaan wordt. ContactCare vormt het persoonlijke verlengstuk van online ervaring in een webwinkel. Kwaliteit en klantrelaties worden gewaarborgd door middel van persoonlijke contactmomenten.

De Schakel tussen Logistiek en Service

Klantenservice en logistiek: beter dan ooit is het mogelijk ze fysiek te scheiden en juist digitaal te verbinden. Een verandering die vereenvoudigd zonder afbreuk te doen aan serviceniveau. Daar waar het voorheen noodzakelijk was om klantenservice medewerkers inhouse naast de afdeling logistiek te parkeren, maakt digitalisering het mogelijk om vanuit iedere locatie top klantenservice te kunnen leveren.

Ook als partners maken wij hier gebruik van: er bestaat een directe data-koppeling tussen het warehouse management systeem (WMS) van Nic. Oud en de werkomgeving bij ContactCare. Zo heeft ieder klantenservice medewerker alle logistieke informatie uit het magazijn real-time voorhanden. ContactCare heeft ook bij andere opdrachtgevers toegang tot logistieke portals. Zo kijkt een klantenservice medewerker direct naar magazijnvoorraden en kan hij een logistiek proces op de voet volgen. Een klantvraag kan zo direct worden beantwoord.

Cross border met logistiek en klantenservice

Zodra een product naar het buitenland wordt verzonden, geldt er een andere consumentenwens evenals een andere wetgeving op het gebied van logistiek. Op welke manier zetten ContactCare en Nic. Oud zich internationaal in?

  • Omdat zendingen moeten voldoen aan de regels die gelden in het land van bestemming, heeft Nic. Oud zich ontwikkeld als internationaal logistiek expert. Met expertise en aandacht draagt ze zorg over de internationale logistiek van een grote diversiteit aan opdrachtgevers. Nic. Oud heeft afspraken met vooraanstaande post-, pakket-, en express vervoerders in binnen en buitenland.
  • Omdat klanten in het buitenland zich het meest op hun gemak voelen als ze hun eigen taal spreken, heeft ContactCare zich ontwikkeld als internationaal contactcenter. Vanuit een locatie staat ContactCare de klanten van haar opdrachtgevers in het Engels, Duits, Frans, Spaans en uiteraard Nederlands. Het resultaat laat zien dat de kwaliteit van het klantcontact met klanten in het buitenland toeneemt. Native speakers zijn naast taal- namelijk ook cultureel vaardig.

Zo staat de deur zowel bij Nic. Oud als ContactCare open om van gedachten te wisselen met iedere ondernemer die internationaal wilt groeien.

Wil je informatie over het outsourcen van jouw e-Fulfilment? Met plezier staat een van onze specialisten je te woord.

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Biosiel® winnaar Printmedia-product van het jaar!

Vol trots hebben wij 14 oktober de eerste PRINTmatters award in ontvangst genomen. Een vakjury heeft unaniem besloten dat ons mooie product Biosiel® printmedia-product van het jaar is! Deze prijs is een waardering en een erkenning voor onze inzet voor...
Lees verder... about Biosiel® winnaar Printmedia-product van het jaar!

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?