Crossmedia campagne, target marketing, variabel data printen, database management

Database management

Je beseft hoe belangrijk het is om (klanten)data te verzamelen en die zo systematisch mogelijk vast te leggen. Je wilt die data vervolgens maximaal voor je laten werken door het te vertalen naar waardevolle informatie en klanten inzicht. De specialisten van Nic. Oud ondersteunen je bij jouw database management.

‘Slim’ Database management

We adviseren je over de beste keuzes om uit uw ‘big data’, bruikbare sets ‘small data’ te genereren. Om die vervolgens in aparte delen te vertalen naar ‘personal data’, waarmee jij jouw klanten kunt bereiken met slimme mailings die precies aansluiten bij wat ze zoeken. Database management marketing vormt daarmee een extra boost voor jouw verkoopresultaten.

Hoe maak je dat enorme reservoir aan data hanteerbaar? Welke data kun je segmenteren naar een specifieker gedefinieerde groep, en vervolgens naar individuen? Hoe verrijk je beschikbare data?

Creëer een ‘persona’

Het verzamelen en verfijnen van klantdata stelt je in staat jouw (potentiële) klant een gezicht te geven, een schets te maken van degene op wie jij je richt. Zo creëer je een ‘persona’, een schets van het individu voor wie jouw aanbod relevant is.

Lees in de whitepaper Targeting en Direct Mail hoe je Targeting toepast in direct mail.