Crossmedia campagne, target marketing, variabel data printen, database management

Target marketing

Je weet veel van jouw klanten en prospects. Je verzamelt, bijvoorbeeld via klantenkaarten en webaankopen, data over hun aankoophistorie. Maar ook over hun zoekgedrag en de segmenten waarin ze zich bevinden. Dat is uitermate bruikbare informatie waarmee je jouw marketing-inspanningen nog relevanter kunt richten: Target marketing of wel Targeting.

Targeting Marketing offline

Target marketing is gemeengoed in online kanalen. Maar dankzij vooruitstrevende technieken en innovatieve benaderingen, is deze vorm van targeting steeds vaker ook toepasbaar in print. Gepersonaliseerde mailings, folders, magazines en andere uitingen spreken de ontvanger niet alleen persoonlijk aan, maar bieden ook relevante content. Volledig gericht op zijn/haar interesse en behoefte. Als offline specialist helpt Nic. Oud je om jouw data nog waardevoller te maken. Via uitingen die in lijn zijn met de professionaliteit, relevantie en beleving van jouw merk.

Wil je weten hoe je big data analyseert en inzet? Lees de whitepaper “Wie is er bang voor big data?” of bekijk onze animatie Targeting volgens Nic. Oud