Het e-Fulfilment proces bij Nic. Oud

Wat verstaat men onder e-Fulfilment en hoe werkt dit? In dit artikel lees je alles over het e-Fulfilment proces bij Nic. Oud.

e-Fulfilment, webshop management, logistiek webshop bij Nic. Oud

e-Fulfilment proces

E-Fulfilment proces is de afhandeling van het volledig logistieke proces vanaf de plaatsing van een order in de webshop tot verpakking, verzending en de aflevering van het pakket aan de deur. Kortom, e-Fulfilment is het afhandelen van orders uit de webshops. De orders worden via jouw webshops of eventuele andere kanalen in ons warehouse management systeem (WMS) worden geplaatst.
Het proces begint met de ontvangst en inslag van de webshop artikelen. De artikelen die binnenkomen worden geregistreerd en krijgen een plaats in het warehouse. Zijn de artikelen opgeslagen in het warehouse, dan  kunnen de orders, die binnenkomen via je webshop, worden gepickt.(= gepakt uit/van de locatie waar het artikel is opgeslagen) De orders worden vervolgens verzendklaar verpakt met adresetiket en een pakbon volgens de huisstijl van jouw bedrijf. Maar E-Fulfilment gaat verder dan opslag en verzenden. Ook: retour logistiek, IT koppelingen, Customer Service en voorraadbeheer zijn tegenwoordig standaard onderdeel van het e-Fulfilment proces. Bij Nic. Oud is het e-Fulfilment proces van jouw webshop in goede handen. Vanaf het moment dat de artikelen worden ontvangen in ons warehouse tot het moment dat ze worden verzonden naar jouw klant.

Ontvangst van de goederen
Door de vooraankondiging van de te ontvangen goederen kunnen wij deze nauwkeurig verwerken en zorgen dat jouw artikelen zo snel mogelijk voor verkoop beschikbaar zijn. Na de ontvangst worden de goederen gecontroleerd op beschadigingen. Indien wij beschadigingen of gebreken constateren nemen wij direct contact op met je op. Goederen voor 12.00 uur aangeleverd zijn nog dezelfde dag in-en opgeslagen en gereed voor uitlevering.  Zodra de artikelen zijn opgeslagen wordt er automatisch een email verzonden waarin de opslag van de artikelen en de aantallen worden bevestigd. Ook worden de backorders (orders die nog open staan) verwerkt op het moment dat van een product weer voorradig is.

e-Fulfilment uitbesteden?

Vraag hier direct een offerte aan

Bedrijfsfilm Weblogistics

NO_orderpicking_ALG

Opslag en voorraadbeheer

Beveiligd, schoon en flexibel
Wij beschikken over een modern warehouse/distributiecentrum in Heerhugowaard. En voldoen aan strenge beveiligingseisen waarbij standaard een strikt toegangscontrolesysteem en camerabewaking wordt gehanteerd. Jouw producten zijn hier opgeslagen op een veilige plek.

Flexibele opslagcapaciteit
Wil je alleen betalen voor de opslaglocaties die je gebruikt? Nic. Oud beschikt over flexibele opslagruimte die naar jouw wens kan worden aangepast. Wij hebben verschillende soorten opslagmogelijkheden:

  • Palletlocaties bulk & pick
  • Legborden
  • Orderpickbakken

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2020

Emerce 100

Een betrouwbare en actuele voorraad is voor elke webshop belangrijk. Bij het beheer van jouw voorraad volgen wij nauwkeurig alle stappen in het logistieke proces zoals:

  • De ontvangst van de artikelen
  • De orderverwerking
  • Uitval door bijvoorbeeld schade

Alle voorraadmutaties worden geregistreerd in het warehouse management systeem (WMS). De artikelen worden gescand aan de hand van de barcode. Alle artikelen zijn standaard voorzien van een barcode en indien deze ontbreekt wordt de barcode door ons aangebracht. Bij elke handeling; ontvangst, opslag, orderpicking ect. wordt het product gescand. Het is daarom belangrijk dat de producten voorzien zijn van een barcode. Jouw voorraadinformatie is hierdoor altijd up to date en direct inzichtelijk.

IT

Essentieel is de koppeling tussen jouw webshop platform en ons WMS voor het realtime doorgeven van orders, het synchroniseren van artikelinformatie, voorraadinformatie, de communicatie over afhandeling van orders, de koppeling naar de vervoerders voor de verzendinformatie en track & trace-gegevens. Al deze gegevens kunnen worden omgezet in slimme management-informatie voor trendanalyse, bijsturing, seizoen fluctuatie, etc. Wij investeren en innoveren doorlopend in onze IT-systemen. Op IT gebied hebben wij gedegen kennis in huis.

Als full-service dienstverlener stemmen wij jouw wensen af met betrekking tot informatiestromen en de verwerking daarvan. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een kaart of actuele aanbieding mee te geven met een pakket. Deze kunnen ook direct bij ons in huis worden geprint.

Via ons webportal heb je altijd toegang tot de informatie waarbij je het e-Fulfilment proces kunt volgen zoals: artikelenontvangst, voorraadstatus, orderverwerking, verzending, retouren, etc. Wij hebben standaard diverse koppelingen voor met jouw webshop beschikbaar, zoals; Magento, WooCommerce, Lightspeed, One-Stop-Webshop, Prestashop ect..

Direct Mail is effectief, ook voor webshops

Direct mail effectief ook voor webshops

Orderverwerking Pick & Pack

Jouw orders worden met behulp van een barcodescanner gepickt en verzameld. Voor het verzendklaar maken worden de producten gecontroleerd en de gegevens gecheckt. In dit stadium is het toevoegen van reclame aanbiedingen of jouw “zomer”catalogus mogelijk. Ook kan je als webshop gericht productsamples meesturen en jouw klanten bereiken met bijvoorbeeld nieuwe producten.

Verzendverpakking
Nic. Oud is in 1978 gestart als fulfilment en distributie bedrijf. Wij zijn specialisten op het gebied van inpakken en verzenden. We kunnen bijvoorbeeld foodie- en goodiebags samenstellen, documenten printen, opslaan, verpakken en verzenden. Of jouw marketing- en reclamematerialen beheren, producten etiketteren of sealen en deze natuurlijk verzenden. Om jouw producten in perfecte staat af te leveren zorgen wij voor de juiste verpakkingsmaterialen. Ook voor jouw specifieke wensen op het gebied van verpakkingsmaterialen beschikken wij over de nodige expertise. Bijvoorbeeld een gepersonaliseerde “branded” verzendverpakking. Een onderscheidende verzendverpakking draagt bij aan de uitstraling van het product en de merkbeleving van de producten en de webshop.

Verzenden
Bij pakketten versturen profiteren webshops en bedrijven van onze scherpe verzendtarieven en volumekortingen. Wij werken samen met distributiepartners die kwaliteit en hoge service hanteren. Voor de verzending van buitenlandse pakketten hebben we bovendien direct toegang tot de belangrijkste internationale distributienetwerken. Wij verzorgen de verzending van pakketten wereldwijd. Zo werken o.a. samen met:

  • PostNL post- en pakketdiensten, servicepunten NL en B
  • DHL / DHL Parcel pakket- en expressdiensten
  • Kiala / UPS Access points servicepunten NL, B en FR
  • B2C Europe post- en pakketdiensten buitenland
  • Dynalogic maatwerk en specials
  • Brouwer Transport overnight palletvervoer

De opzienbarende ontwikkeling van webwinkellogistiek

logistiek uitbesteden

Customer Service
De centrale rol in het e-Fulfiment proces vervult de afdeling Customer Service. Onze medewerkers zijn het dagelijkse aanspreekpunt. Jouw vaste contactpersoon kent de details van de bedrijfsprocessen en informeert je over de dagelijkse orders en status. Dit kan telefonisch of door middel van het e-mail ticketsysteem. Met het e-mail ticketsysteem worden de contactmomenten geregistreerd en kunnen de Customer Service medewerkers jouw direct helpen en jouw vragen beantwoorden.

Rapportage
In het webportal heb je op ieder moment van de dag realtime inzicht in: voorraadinformatie, track en trace codes, orderstatus, retourinformatie etc. Deze informatie is beschikbaar in excelbestanden voor jouw rapportage.

Retouren en refunden

Hoe de retouren worden afgehandeld bepaalt in grote mate de tevredenheid van de consumenten. De retour artikelen worden aangeleverd in ons distributiecentrum. De gegevens worden geregistreerd, de artikelen gecontroleerd en indien verkoopbaar ingeboekt en opgeslagen bij de voorraad. Indien het product, beschadigd, onvolledig retour is gekomen wordt de klant geïnformeerd. Bij een onvolledig of foutief adres wordt dit direct doorgegeven. Heb je voor de retour verwerking van jouw webshop aanvullende wensen voor extra mogelijkheden? Dan is dit in overleg mogelijk.

Return to refund plugin
De vele handmatige administratieve handelingen bij retourneren zijn vaak een tijdrovende bezigheid. Per dag is een middelgrote webshop met een relatief hoog retourpercentage veel tijd kwijt aan het ontvangen, verwerken, en het terugbetalen van retourzendingen. Dit is voor de e-Fulfilment klanten van Nic. Oud nu verleden tijd. Wij hebben de ‘return to refund’ plugin voor Magento gelanceerd die het retourproces voor de webshops tot 95 procent sneller maakt. Met de return to refund plugin hebben wij de oplossing voor één van de tijdrovendste e-fulfilment werkzaamheden van webshops: retouren en refunden. Retouren worden automatisch verwerkt en terugbetaald in het e-commerceplatform Magento. Het handmatig crediteren behoort hiermee voor webshops die e-Fulfiment uitbesteden bij Nic. Oud tot de verleden tijd.

Meer informatie?
Wil je e-Fulfilment uitbesteden of heb je naar aanleiding van de beschrijving van ons e-Fulfilment proces vragen? Neem dan direct contact met Leo Caster.