Gepersonaliseerd magazine MC2050

Vandaag verschijnt de tweede editie van ‘Marketing & Communicatie op weg naar 2050′ van uitgeverij ‘Geen Blad voor de Mond′.

Marketing Communicatie op weg naar 2050

In deze uitgave delen koplopers en experts binnen de marketingcommunicatiebranche hun kennis en geven hun visie over de toekomst. Het gepersonaliseerd magazine is verstuurd aan 20.000 eindverantwoordelijken voor marketing & communicatie, geselecteerd vanuit LinkedIn op functietitel, van zowel grote organisaties als MKB-bedrijven in Nederland.

Uniek gepersonaliseerd magazine

Gepersonaliseerd Magazine MC 2050 TargetingHet magazine Marketing Communicatie op weg naar 2050 is door Nic. Oud voorzien van een unieke cover voor elke ontvanger. De persoonlijke omslag is aan de voorzijde voorzien van: de naam, functie, pay-off en indien beschikbaar een foto van de ontvanger.

De achterzijde vermeldt; de adressering en accountgegevens. Naast het printen van de cover verzorgde Nic. Oud ook het hechten, sealen en verzenden van deze fraaie persoonlijke uitgave.

De toekomst van Targeting wordt individueel drukwerk

Toekomst van Targeting Persoonlijke data

Ook jouw unieke cover ontvangen?

Wil je ook dit unieke gepersonaliseerde magazine met je foto op de cover ontvangen? Meld je dan snel aan (bij voorkeur met foto) via onderstaande link en
ontvang het magazine kosteloos:

http://www.geenbladvoordemond.nl/marketing-communicatie/

Wilt u weten hoe u print slim kunt inzetten voor Targeting? Neem contact op met onze Targeting specialist Paul den Blanken of Nick Alvares.

Meer informatie over Targeting in print, lees hieronder het artikel:

Targeting: de toekomst van offline marketing

Individueel drukwerk biedt toegevoegde waarde

Klanten individueel benaderen met een relevant en onderscheidend aanbod is een sterk instrument bij marketingcommunicatie. ‘Targeting’ zorgt voor meer respons, betere conversie en een hogere ROI. Dankzij nieuwe druktechnieken is het mogelijk ook offline een verfijnde persoonlijke klantbenadering toe te passen. ‘Papier’ verwerft zich in de komende jaren een succesvolle, onderscheidende plek in de totale middelenmix. Offline targeting als toegevoegde waarde.

Nog niet eerder kregen we als consumenten en als zakelijke klanten zoveel informatie te verwerken. Geen wonder dat relevantie en maatwerk doorslaggevende factoren zijn geworden voor succesvolle marketingcommunicatie. Hoe persoonlijker een boodschap is gericht, des te groter is de belangstelling en – daar draait het toch om – de mogelijkheid van succesvolle conversie.

Het gericht inzetten van data bij trefzeker en persoonlijk communiceren heeft online een grote vlucht genomen. Maar inmiddels heeft ‘papieren’ communicatie op dit gebied een fundamentele inhaalslag gemaakt. ‘Good old’ direct mail kan dankzij nieuwe technieken en toepassingen worden ingezet om klanten persoonlijk te bereiken, met een aanbod op maat. Individueel drukwerk zal zich de komende jaren dan ook sterk ontwikkelen. ‘Targeting’ is daarbij het sleutelwoord.

Persoonlijk gericht drukwerk

Targeting in DM biedt grote kansen: toegevoegde waarde, meer respons, meer conversie en een hogere ROI voor de totale communicatiemix. En de techniek is er klaar voor. Nieuwe, geavanceerde drukmethoden maken persoonlijk gericht drukwerk mogelijk in iedere gewenste (deel)oplage. Inhoud en uiterlijk van flyers, brochures, folders en andere uitingen zijn specifiek te richten op de individuele ontvanger en gesegmenteerde subdoelgroepen. Data zijn daarbij essentieel: aankoophistorie, persoonlijke voorkeuren, leeftijd, demografische gegevens, locatiedata – alles wat we weten over onze klanten en prospects geeft handvatten om het aanbod nauwkeurig te richten op de ontvanger.

Daarmee komen targeted printuitingen langszij met online marketingcommunicatie. Met een belangrijke extra: recent wetenschappelijk onderzoek van Temple University (VS) toont aan dat een boodschap in print een groter (neuro)psychologisch effect heeft dan online: de leestijd is langer, de emotionele reactie sterker, de boodschap wordt beter onthouden, het product wordt aantrekkelijker gevonden en er wordt een hogere waarde aan toegekend.

Ook de recente MailMonitorBenchmark toont opvallende cijfers:

  • DM’s stimuleren winkeltraffic en webtraffic even succesvol;
  • 56 van de 100 ontvangers leest ontvangen direct mail;
  • De gemiddelde leesduur is 2,2 minuut;
  • In retail scoren direct mails het beste op respons;
  • Gemiddeld heeft 15% van de ontvangers na een week daadwerkelijk een actie uitgevoerd (en 16% zegt dit nog te gaan doen);
  • Een reminder verhoogt de respons opnieuw.

Offline targeting speelt dankzij de nieuwe (technische) ontwikkelingen een geheel eigen, versterkende rol in de totale communicatiemix. De rol van targeting zal in de komende jaren dan ook alleen maar groeien. Het toenemende aanbod van data zal het mogelijk maken een steeds fijnmaziger aanbod te doen: optimaal persoonlijk gericht en nóg beter aansluitend op de individuele behoefte van de ontvanger. Een oprolbaar LCD-scherm door de brievenbus met een videoboodschap alleen voor jou? Het is een kwestie van tijd. Targeting wordt key in de omnichannel-mix van de nabije toekomst.

En dat allemaal dankzij een scala aan onderscheidende kwaliteiten: een relevant aanbod, een hoog bereik en meer respons. Bovendien ervaart de klant door het beter aansluitende aanbod meer aandacht, wat zorgt voor een verstevigde loyaliteit. En ten slotte: offline targeting levert naast tijdwinst een lagere footprint op: door integratie van technieken worden druk- en verzendproces verkort en bulk (waste) wordt gereduceerd.  Ook dat is in de aanloop naar 2050 een goede investering in het milieu. Alle reden om van individueel drukwerk op basis van targeting een voorhoederol in de middelenmix te verwachten.