Gepersonaliseerd magazine MC2050
Vandaag verschijnt de tweede editie van ‘Marketing & Communicatie op weg naar 2050′ van uitgeverij ‘Geen Blad voor de Mond′.
Marketing Communicatie op weg naar 2050
In deze uitgave delen koplopers en experts binnen de marketingcommunicatiebranche hun kennis en geven hun visie over de toekomst. Het gepersonaliseerd magazine is verstuurd aan 20.000 eindverantwoordelijken voor marketing & communicatie, geselecteerd vanuit LinkedIn op functietitel, van zowel grote organisaties als MKB-bedrijven in Nederland.
Uniek gepersonaliseerd magazine
Het magazine Marketing Communicatie op weg naar 2050 is door Nic. Oud voorzien van een unieke cover voor elke ontvanger. De persoonlijke omslag is aan de voorzijde voorzien van: de naam, functie, pay-off en indien beschikbaar een foto van de ontvanger.
De achterzijde vermeldt; de adressering en accountgegevens. Naast het printen van de cover verzorgde Nic. Oud ook het hechten, sealen en verzenden van deze fraaie persoonlijke uitgave.
Ook jouw unieke cover ontvangen?
Wil je ook dit unieke gepersonaliseerde magazine met je foto op de cover ontvangen? Meld je dan snel aan (bij voorkeur met foto) via onderstaande link en
ontvang het magazine kosteloos:
http://www.geenbladvoordemond.nl/marketing-communicatie/
Wilt u weten hoe u print slim kunt inzetten voor Targeting? Neem contact op met onze Direct Mail specialisten.
Meer informatie over Targeting in print, lees hieronder het artikel:
Targeting: de toekomst van offline marketing
Individueel drukwerk biedt toegevoegde waarde
Klanten individueel benaderen met een relevant en onderscheidend aanbod is een sterk instrument bij marketingcommunicatie. ‘Targeting’ zorgt voor meer respons, betere conversie en een hogere ROI. Dankzij nieuwe druktechnieken is het mogelijk ook offline een verfijnde persoonlijke klantbenadering toe te passen. ‘Papier’ verwerft zich in de komende jaren een succesvolle, onderscheidende plek in de totale middelenmix. Offline targeting als toegevoegde waarde.
Nog niet eerder kregen we als consumenten en als zakelijke klanten zoveel informatie te verwerken. Geen wonder dat relevantie en maatwerk doorslaggevende factoren zijn geworden voor succesvolle marketingcommunicatie. Hoe persoonlijker een boodschap is gericht, des te groter is de belangstelling en – daar draait het toch om – de mogelijkheid van succesvolle conversie.
Het gericht inzetten van data bij trefzeker en persoonlijk communiceren heeft online een grote vlucht genomen. Maar inmiddels heeft ‘papieren’ communicatie op dit gebied een fundamentele inhaalslag gemaakt. ‘Good old’ direct mail kan dankzij nieuwe technieken en toepassingen worden ingezet om klanten persoonlijk te bereiken, met een aanbod op maat. Individueel drukwerk zal zich de komende jaren dan ook sterk ontwikkelen. ‘Targeting’ is daarbij het sleutelwoord.
Persoonlijk gericht drukwerk
Targeting in DM biedt grote kansen: toegevoegde waarde, meer respons, meer conversie en een hogere ROI voor de totale communicatiemix. En de techniek is er klaar voor. Nieuwe, geavanceerde drukmethoden maken persoonlijk gericht drukwerk mogelijk in iedere gewenste (deel)oplage. Inhoud en uiterlijk van flyers, brochures, folders en andere uitingen zijn specifiek te richten op de individuele ontvanger en gesegmenteerde subdoelgroepen. Data zijn daarbij essentieel: aankoophistorie, persoonlijke voorkeuren, leeftijd, demografische gegevens, locatiedata – alles wat we weten over onze klanten en prospects geeft handvatten om het aanbod nauwkeurig te richten op de ontvanger.
Daarmee komen targeted printuitingen langszij met online marketingcommunicatie. Met een belangrijke extra: recent wetenschappelijk onderzoek van Temple University (VS) toont aan dat een boodschap in print een groter (neuro)psychologisch effect heeft dan online: de leestijd is langer, de emotionele reactie sterker, de boodschap wordt beter onthouden, het product wordt aantrekkelijker gevonden en er wordt een hogere waarde aan toegekend.
Ook de recente MailMonitorBenchmark toont opvallende cijfers:
- DM’s stimuleren winkeltraffic en webtraffic even succesvol;
- 56 van de 100 ontvangers leest ontvangen direct mail;
- De gemiddelde leesduur is 2,2 minuut;
- In retail scoren direct mails het beste op respons;
- Gemiddeld heeft 15% van de ontvangers na een week daadwerkelijk een actie uitgevoerd (en 16% zegt dit nog te gaan doen);
- Een reminder verhoogt de respons opnieuw.
Offline targeting speelt dankzij de nieuwe (technische) ontwikkelingen een geheel eigen, versterkende rol in de totale communicatiemix. De rol van targeting zal in de komende jaren dan ook alleen maar groeien. Het toenemende aanbod van data zal het mogelijk maken een steeds fijnmaziger aanbod te doen: optimaal persoonlijk gericht en nóg beter aansluitend op de individuele behoefte van de ontvanger. Een oprolbaar LCD-scherm door de brievenbus met een videoboodschap alleen voor jou? Het is een kwestie van tijd. Targeting wordt key in de omnichannel-mix van de nabije toekomst.
En dat allemaal dankzij een scala aan onderscheidende kwaliteiten: een relevant aanbod, een hoog bereik en meer respons. Bovendien ervaart de klant door het beter aansluitende aanbod meer aandacht, wat zorgt voor een verstevigde loyaliteit. En ten slotte: offline targeting levert naast tijdwinst een lagere footprint op: door integratie van technieken worden druk- en verzendproces verkort en bulk (waste) wordt gereduceerd. Ook dat is in de aanloop naar 2050 een goede investering in het milieu. Alle reden om van individueel drukwerk op basis van targeting een voorhoederol in de middelenmix te verwachten.
Deel dit bericht:
Categorieën:
Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie
Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!
Nooit meer iets missen?
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.
Advies nodig?
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Direct contact opnemen
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Ook interessant
Video's
Duurzaamheid
Actualiteiten
Bedrijfsvideo Algemeen
3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie
Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.
Nominatie PRINTmatters Award Printmedia- Product van het Jaar!
Direct Mail & Fulfilment
Meer weten over onze aanpak?