PRINTmatters in de PAPERwrap

NWS_Printmatters_Paperwrap

De Vakdag-special van PRINTmatters is verzonden in een prachtig jasje van papier. De PAPERwrap van Nic Oud!

PRINTmatters in een mooi bedrukt jasje

Wij hebben het verpakken en verzending van het magazine verzorgd. Het cover ontwerp is in flexo gedrukt bij Adriaan Dekker in Wormer. De specialist in papieren verpakkingsproducten leverde de verpakking van 80 grams wit kraftpapier aan de op rol.

Dat is precies wat wij als printliefhebbers het liefst willen: een mooi bedrukte verzendverpakking. Het wrappen gebeurt op de Buhrs verpakkingsmachine die de wrap om het magazine vouwt, op maat snijdt en voorziet van lijmpuntjes.  En … viel het op?

paperwrap papierrol

Ook verpakken in een opvallende PAPERwrap?

4 NOVEMBER 2021

In de oktober editie van PRINTmatters lees je in het interview met Paul den Blanken meer over de unieke wrap-mogelijkheden van Nic Oud.

Opvallen met een paperwrap

Paperwrap Nic. Oud

Iedereen die een mailing verstuurt, wil dat het aandacht krijgt. Dat de ontvanger het poststuk oppakt en opent. Nic. Oud in Heerhugowaard ontwikkelde een interessant alternatief voor folie of de envelop: de paperwrap. Een papieren verpakking die van de rol, on the flow, om jouw boodschap gewikkeld en gesloten wordt. Deze verzendverpakking is opvallend en te personaliseren. Bovendien vervult het de behoefte om duurzamer bezig te zijn en dat ook uit te stralen.

Bij Nic. Oud in Heerhugowaard pakken ze alles in op het gebied van direct mail en e-fulfilment. In de enorme onderneming (24.000 m2) werken zo’n 170 mensen dagelijks aan het verzenden van zeer uiteenlopende direct mail packs. Ook veel magazines worden hier voorzien van een adres-etiket en geseald. Daarnaast speelt de onderneming in op de groeiende behoefte bij webshops om een professional de e-fulfilment te laten verzorgen. De redactie van PRINTmatters bezocht de onderneming deze zomer en sprak met Paul den Blanken over een interessant printproduct: de paperwrap.

Paperwrap als alternatief voor plastic

Den Blanken is Head of Acquisition en ziet door zijn vele contacten met klanten en prospects toenemende belangstelling voor papier als verpakkingsproduct. “Wij ontwikkelden de paperwrap vanwege de groeiende vraag naar alternatieven voor plastic. Bij Nic. Oud leveren we al milieuvriendelijkere varianten, zoals de bio-folies van mais, zetmeel, suikerriet en gerecyceld plastic. Maar die bio-soorten zijn nog aardig aan de prijs. Een composteerbare bio-folie die echt in de groene bak mag, is toch zo’n 10 x duurder dan een gewone folie. Op het totaal van de kosten is dat niet de grootste kostenpost, maar toch is dat voor velen een flinke barrière. Paperwrap is hoger in prijs dan de basis kunststoffolie, maar ten opzichte van biofolies is de paperwrap bij wat grotere oplages weer gunstiger.”

NWS_Paperwraps
Deze actie van Voetbal International zorgde voor bekendheid van de paperwrap onder marketeers.

Voetbal International

“Vandaar dat we zelf op zoek gingen naar alternatieven voor die diverse foliesoorten. De paperwrap was al eens door ons bedacht, maar brak toen niet door. Zo’n zes jaar terug hebben we het opnieuw opgepakt, waarna het wel navolging kreeg.’ Den Blanken verwijst naar een van de eerste mailings die velen aansprak en anderen aanspoorde die techniek ook toe te passen. ‘Dat was voor VI (Voetbal International, red), een grote productie die ook voor rumoer in de markt zorgde. Via de Vriendenloterij kreeg elke VI-abonnee de VI thuis met een paperwrap met je eigen club voorop geprint. Met een briefje er bij, geënt op jouw eigen club. Optimaal gepersonaliseerd.”

Buiten- en binnenzijde bedrukken

De paperwrap is een mooie oplossing van papier. Het is volgens Den Blanken ook een goed alternatief voor het banderen, waar door de aandacht voor duurzaamheid ook weer toenemende belangstelling voor bestaat. Doordat de paperwrap rondom gesloten is, kan er niks uitvallen. “Veel magazines hebben bijlagen en daar is een gesloten verpakking een vereiste. Het is eigenlijk sealen met papier.” Met dat grote verschil dat je het papier kan bedrukken. Bij Nic. Oud staat naast alle verzendapparatuur ook een printarsenaal, waaronder enkele Xerox iGen’s voor de vellendruk en een Screen inkjet rotatieprinter om rollen te beprinten. “Je kan de buiten- en binnenzijde bedrukken en personaliseren. De paperwrap is toepasbaar voor veel soorten mailings. We kunnen veel papiersoorten en formaten vanaf de rol beprinten, voorzien van lijmpuntjes en tot paperwrap verwerken als verzendverpakking.”

Aantrekkelijk

Je zou denken dat je met een envelop hetzelfde effect bereikt. “Dat is zo. Maar deze, ook nog gepersonaliseerde, verzendverpakking is financieel aantrekkelijker. De paperwrap is op papiergebied een concurrent van de C4-envelop en al helemaal bij lastige producties,” zegt Den Blanken wijzend op een stevig papieren zakje dat ingesloten is in zo’n wrap. “Dat is een crime om machinaal in een envelop te doen, terwijl wrappen prima gaat.”

Paperwrap met doosje
Ook lastige in te steken producten zoals een kartonnendoosje kan op hoge snelheid worden verpakt

Frankrijk verbiedt folie

Voor direct mailing is papier in wrap- of envelopvorm de gebruikelijke ‘verpakking’. Bij tijdschriften ligt dat anders. De meeste tijdschriften worden in een zeer voordelig standaard kunststoffolie geseald. De paperwrap is duurder dan die standaardfolie. Welke argumenten gebruikt Den Blanken in zijn gesprekken met klanten om toch voor die paperwrap te gaan? “Om te beginnen kan je papier opvallend bedrukken, ten tweede kan die druk ook gepersonaliseerd worden en het derde argument is duurzaamheid. Ook veel klanten realiseren zich dat papier duurzamer is en oogt.” Maar ook wetgeving speelt toenemend een rol volgens Den Blanken. “In Frankrijk is die standaardfolie al verboden, België volgt in 2022. Eén van onze klanten, een internationaal opererende kappersgroothandel, besloot om die reden alle verzendingen voortaan te voorzien van een paperwrap. Ook naar landen waar biofolie nog wel toegestaan is, zoals Engeland, Frankrijk, Nederland en Spanje.” De paperwrap is iets duurder dan de standaardfolie wat soms leidt tot creatieve oplossingen. “We hebben een paar klanten die de paperwrap als meerwaarde aan adverteerders weten te verkopen. Ga maar na; als jouw uiting voorop die wrap staat, val je wel enorm op. Wij kunnen inline perforatie aanbrengen. Zo kan je ook coupons creëren. Maar het belangrijkste is dat de paperwrap duurzaam en opvallend is.”

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Begin dit jaar maakte Nic. Oud bekend een betaalbaar en duurzaam alternatief te hebben ontwikkeld voor het verpakken en verzenden van drukwerk in folie. Deze voordelig duurzame verzendverpakking, inmiddels bekend onder de naam Biosiel®, heeft een aantal unieke eigenschappen. Het...
Lees verder... about Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?