Succes e-Fulfilment: Verrassen en verwachtingen overtreffen

doos

Nic. Oud heeft een helder beeld voor ogen van hoe een webwinkelier zijn klanten het best kan bedienen. De manier waarop het e-Fulfilment wordt ingevuld speelt hierin ook een belangrijke rol. “Het is zaak om de consument te verrassen en zijn of haar verwachtingen te overtreffen.”

De ‘e-Commerce’-branche heeft de laatste jaren aanzienlijk aan professionaliteit gewonnen. Dit is ook vaak de reden om contact te zoeken met een e-Fulfilment-organisatie om het logistieke proces te gaan uitbesteden. Hierbij gaat het vaak om webwinkels die al even bestaan, maar die willen doorgroeien naar een volgend niveau.

Kort op de bal fulfilmentproces

Voor Nic. Oud is het zaak dat we heel kort op de bal zitten voor wat betreft uitlevering. De meest recente ontwikkeling binnen e-Fulfilment is dat de consument kan kiezen wanneer het pakketje wordt bezorgd en door wie. Nic. Oud levert haar webshops een online tool waarbinnen zij deze keuze kunnen aanbieden aan hun klanten. Hierbij kan worden gekozen voor de uitlevering door een bepaalde leverancier of op een bepaalde dag en rond een afgesproken tijdstip, waarin zelfs tussentijds nog wijzigingen kunnen worden gebracht door de consument. Hetzelfde geldt voor retourneren, hierin valt nog veel te verbeteren om de retourzending sneller en voorspelbaar te laten verlopen. Uiteindelijk vertaalt de mate van flexibiliteit zich naar loyaliteit van klanten.

Verrassing maken online aankoop webshop

Om de consument tevreden te stellen, ziet Nic. Oud volop potentie in de manier waarop een product wordt gepresenteerd. Webwinkeliers kunnen hun verpakking laten ‘branden’ door Nic. Oud of een verrassing in de verpakking laten opnemen. Het moet een feest zijn om het product uit te pakken.
Hiernaast is een sterke klantenservice van belang, wat tevreden en terugkerende klanten levert. Onder een sterke klantenservice valt bijvoorbeeld duidelijke informatie over voorraden en vermelden van de aangepaste levertijd bij een onvoorradig artikel. Nakomen wat je belooft is van groots belang en te laat leveren is een doodsteek voor goede reviews. Dit is een belangrijke taak voor Nic. Oud omtrent real-time informatie over voorraadbeschikbaarheid, zeker wanneer op verschillende plekken voorraad wordt gehouden.

Bron: Online Retailer september 2013

Succes e-fulfiment