Consumenten hechten waarde aan communicatie op papier

We leven in een digitale wereld. Bij de huidige communicatiestrategieën wordt de waarde die consumenten hechten aan communicatie op papier vaak over het hoofd gezien. Dat is jammer, zeker omdat elektronische en geprinte communicatie elkaar juist versterken. Maak je binnenkort een communicatieplan? Kijk dan niet alleen naar de kosten maar juist naar wat communicatie op papier je per saldo oplevert.
Print en papier in een digitale wereld
Uit een internationaal onderzoek van Two Sides bij meer dan 10.700 consumenten, blijkt:
- Consumenten over de hele wereld lezen liever de gedrukte versie van tijdschriften (72%) en kranten/nieuws (55%) dan de digitale versie. Veel respondenten gaven aan dat lezen in print leuker is dan elektronisch lezen.
- Meer consumenten denken dat ze een beter begrip van nieuwsverhalen krijgen wanneer ze lezen van papier (65%) dan online nieuwsbronnen (49%). Daarnaast vertrouwen consumenten de verhalen die ze in gedrukte media lezen (51%) meer dan verhalen op sociale media (24%).
- Veel consumenten (68%) letten niet op online advertenties en 57% doet zelfs zijn best om ze te vermijden. 46% zou eerder actie ondernemen na het zien van een advertentie in een gedrukte krant of tijdschrift dan wanneer ze deze actie online zien.
Op de website van Two Sides lees je nog meer feiten over papier.
Deel dit bericht:
Categorieën:
Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie
Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!
Nooit meer iets missen?
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.
Advies nodig?
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Direct contact opnemen
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Ook interessant
Video's
Duurzaamheid
Actualiteiten
Bedrijfsvideo Algemeen
3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie
Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.
Nic. Oud breidt uit met vierde paperwrap machine!
Direct Mail & Fulfilment
Meer weten over onze aanpak?