Consumenten hechten waarde aan communicatie op papier

NWS_ Communicatie op papier

We leven in een digitale wereld. Bij de huidige communicatiestrategieën wordt de waarde die consumenten hechten aan communicatie op papier vaak over het hoofd gezien. Dat is jammer, zeker omdat elektronische en geprinte communicatie elkaar juist versterken. Maak je binnenkort een communicatieplan? Kijk dan niet alleen naar de kosten maar juist naar wat communicatie op papier je per saldo oplevert

Print en papier in een digitale wereld

Uit een internationaal onderzoek van Two Sides bij meer dan 10.700 consumenten, blijkt:

  • Consumenten over de hele wereld lezen liever de gedrukte versie van tijdschriften (72%) en kranten/nieuws (55%) dan de digitale versie. Veel respondenten gaven aan dat lezen in print leuker is dan elektronisch lezen.
  • Meer consumenten denken dat ze een beter begrip van nieuwsverhalen krijgen wanneer ze lezen van papier (65%) dan online nieuwsbronnen (49%). Daarnaast vertrouwen consumenten de verhalen die ze in gedrukte media lezen (51%) meer dan verhalen op sociale media (24%).
  • Veel consumenten (68%) letten niet op online advertenties en 57% doet zelfs zijn best om ze te vermijden. 46% zou eerder actie ondernemen na het zien van een advertentie in een gedrukte krant of tijdschrift dan wanneer ze deze actie online zien.

Op de website van Two Sides lees je nog meer feiten over papier.