De dienstverlening en tarieven van PostNL gaan veranderen per 1 januari 2025. Hieronder informeren wij u hierover verder.
Vervallen 24-uurspost zakelijke markt
De huidige 24-uurspost voor zakelijke klanten vervalt en zal voortaan binnen twee dagen worden bezorgd. De naam van deze service veranderd in ‘Standaard’. Hieronder een overzicht van de nieuwe bezorgmomenten.
Nieuw retourproces
PostNL introduceert een nieuw proces voor de afhandeling van retouren en gaat hier kosten voor berekenen. Zie onderstaand overzicht voor meer informatie.
Tarief | Mogelijkheden |
Gratis | U ontvangt alle retourgegevens. Werkt via een 2D-matrixcode en een codeerregel is nodig |
€ 0,05 per stuk | U ontvangt alle retourgegevens met reden. Werkt via een 2D-matrixcode en een codeerregel is nodig. |
€ 0,10 per stuk | U ontvangt alle retourgegevens met reden inclusief handgeschreven tekst van de ontvanger. Werkt via een 2D-matrixcode en een codeerregel is nodig. |
€ 0,20 per stuk | U ontvangt uw retourpost fysiek. Werkt via een 2D-matrixcode en een codeerregel is nodig. |
Let op: de bovengenoemde tarieven zijn de tarieven die PostNL hanteert.
We werken samen met PostNL aan de livegang en een geschikt operationeel proces voor het verwerken van uw retouren met de bijbehorende kosten. Wij houden u hierover op de hoogte.
Algemene tariefverhoging
PostNL heeft een algemene tariefverhoging variërend van 7,5% tot 10%.
Vervallen van de service ‘Next Week Vast’
Deze service komt per 1 januari 2025 te vervallen. Hierdoor verschuiven bijna alle reguliere zendingen naar Next Week Flex. Dit betekent dat wij zowel de digitale en fysieke materialen tijdig nodig hebben, dit in overleg met uw vaste contactpersoon.
Wij denken graag met je mee!
Een direct mail campagne starten of meer weten over onze innovatieve duurzame verzendmethodes? Neem contact op met een specialist van Nic. Oud en wij helpen je verder. Sinds 1978 in bedrijf en Direct Mail specialist van Nederland.