Duurzamer en voordelig verzenden, voorsprong met papieren Biosiel®

Duurzamer en voordelig verzenden met Biosiel

Wil je duurzamer en voordelig verzenden? Biosiel, de nieuwste ontwikkeling van direct mailspecialist Nic. Oud, is een gamechanger in de postwereld. De sterke lichtgewicht papieren verpakking kan zo bij het oud papier. Niet eerder was het zo makkelijk om de keten verder te verduurzamen.

In de juni editie van PRINTmatters lees je in het interview met Ronald Bot over de succesvolle introductie van Biosiel® Tekst: Robbert Delfos.

Voor uitgevers en opdrachtgevers van direct mail is er geen belemmering meer om over te stappen op het nieuwste verpakkingsmateriaal uit de keuken van directmailspecialist Nic. Oud. Een jaar werkte de onderneming aan Biosiel, het sterke 35 grams papier. ‘Wij sporen constant op alle fronten innovaties op om het proces te verbeteren en te verduurzamen. Deze innovatie gebeurde in samenwerking met een papierfabrikant’, zegt Ronald Bot, Head of Commerce bij Nic. Oud. ‘En uiteraard met onze eigen technische dienst hier in Heerhugowaard’, vult Sander Derlagen, verantwoordelijk voor sales en marketing, hem aan. ‘Daardoor is het nu mogelijk om op machines waar we PCR-folie om de poststukken aanbrengen, nu ook dit nieuwe dunne en sterke papier als verpakking te gebruiken.’

Investering in extra machine

Dat de onderneming vertrouwen heeft in de scoringskans van dit Biosiel wordt onderstreept met een nieuwe investering. Derlagen: ‘We hebben in Amerika een extra sealmachine besteld die ook Biosiel aankan, omdat we verwachten dat onze groei verder doorzet. De reacties op onze recent verstuurde direct mail naar bestaande klanten versterkt dat vertrouwen. Een aantal opdrachtgevers stapte meteen over van onze PCR-folie op het papieren Biosiel.’ Bot: ‘Op zichzelf is de veel door ons gebruikte PCR-folie ook al een duurzamere wijze van verpakken. Dat is gerecycled plastic dat

opnieuw gebruikt wordt. PCR staat voor Post Consumer Recycled, dat samengesteld wordt op uit huishoudens, industrie en commerciële organisaties verzameld plastic.’

Grote stap in duurzaamheid

Bot vervolgt: ‘Met Biosiel zetten we echt een grote stap in het duurzamer maken van de verzendketen. Het zogenoemde “paperwrappen” doen we inmiddels jaar 8 en er zijn al miljoenen poststukken in verpakt. Maar dit is de 2.0-versie. Dunner, sterker en veel voordeliger dan de inmiddels bekende paperwrap.’

‘Biosiel is paperwrappen 2.0’

Derlagen: ‘We zijn blij dat we onze opdrachtgevers nu ook deze mogelijkheid kunnen bieden. Het verpakkingsmateriaal is 35 grams papier, heel dun. Dus licht in gewicht, maar tegelijk ook sterk. Als de wens er is, kan het ook in kleur bedrukt worden. Een mooi bijkomend effect is dat deze papiersoort chic oogt. En het geeft de ontvanger een bepaalde spanning, want dankzij de doorschijnendheid zie je wat er in zit, maar voor de details moet je het openen. De door ons – in samenwerking met een papierproducent – ontwikkelde soort hebben we uitgebreid getest op onze machines.’

Internationale verzending

Nic. Oud kan Biosiel ook voor verzending naar het buitenland toepassen. Bot: ‘Voordat je met een nieuwe verpakking op de markt komt, betrek je uiteraard alle belangrijke partijen, zoals in Nederland PostNL. Die testten Biosiel op hun sorteersystemen en hebben akkoord gegeven. Hetzelfde proces doorlopen we momenteel in landen als België, Duitsland, Frankrijk, Groot Brittannië en Spanje, omdat wij ook veel post internationaal aanbieden. Je moet wel de spelregels in die landen volgen om ook daar probleemloos te kunnen aanbieden en verzenden.’

Serieus signaal

Derlagen: ‘Wij zien Biosiel als het alternatief voor folie-verzendverpakkingen, een duurzaam en betaalbaar alternatief. Betaalbaar is naast het duurzaamheidsargument voor veel opdrachtgevers uiteraard een belangrijk aspect. Veel duurzame folies, denk aan composteerbare folies, zoals maisfolie, zijn heel duur.’ Bot durft een indicatie te geven: ‘Voor een gemiddeld abonnementenblad ben je op jaarbasis per abonnee gemiddeld 50 cent meer kwijt dan met PCR-folie.’ Een klein bedrag om te helpen de wereld te verbeteren en een grote kans in de communicatie. Deze verzendwijze is een overduidelijk antwoord op de vraag vanuit de consument aan (verzendende) bedrijven om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. De verzendverpakking draagt het Biosiel-logo dat benadrukt dat de afzender duurzaamheid van het verzendproces serieus neemt.

BIOSIEL® IN HET KORT

  • Zelf ontwikkeld door Nic. Oud en papierfabrikant
  • Gemaakt van 35 grams ultradun papier waardoor minder materiaalgebruik
  • Duurzaam, voordelig en 100% recyclebaar
  • Ideaal voor verpakken en verzenden van zowel grote als kleine oplages (magazines, brochures, kaarten)
  • Sterk beschermende kwaliteiten

Duurzaamheid bij Nic. Oud

Nic. Oud zorgt ervoor dat er gemiddeld 20 keer per jaar voor de circa 9 miljoen Nederlandse brievenbussen een geadresseerd pakket of poststuk foutloos postaal verzendklaar wordt gemaakt, ruim 175 miljoen stuks verlaten jaarlijks de productiefaciliteit in Heerhugowaard. De onderneming heeft al jaren een actieve MVO-strategie (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen). Daartoe behoren ook alle stappen op het gebied van duurzaamheid, zoals groene energie door middel van 3700 zonnepanelen. Nic. Oud noemt zichzelf de groenste verpakker van de Benelux. Eigen ontwikkeling versterkt die positie. De introductie van Biosiel® betekent voor uitgevers en opdrachtgevers van direct mail dat in de keten van poststukken de toekomst weer een stap duurzamer wordt.

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Begin dit jaar maakte Nic. Oud bekend een betaalbaar en duurzaam alternatief te hebben ontwikkeld voor het verpakken en verzenden van drukwerk in folie. Deze voordelig duurzame verzendverpakking, inmiddels bekend onder de naam Biosiel®, heeft een aantal unieke eigenschappen. Het...
Lees verder... about Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?