E-fulfilment zo doen wij dat: Nic. Oud

e-fulfilment zo doen we dat

Voor de serie ‘E-fulfilment: zo doen wij dat’ portretteert Vakblad Logistiek op logistiek.nl onder meer logistiek dienstverleners die zich bezighouden met e-fulfilment.

Steeds meer bedrijven voeren deze activiteiten voor online retailers uit. Hoe pakken zij dit aan? Wat is hun strategie en visie? In de serie ‘E-fulfilment zo doen wij dat’: Nic. Oud. Lees hieronder het interview met Coert Knijnenberg, gepubliceerd op 19 september.

Hoe onderscheid je je als bedrijf?

Coert Knijnenberg, directeur e-fulfilment bij Nic.Oud: “Wij onderscheiden ons met flexibiliteit, maatwerk en IT. En door het snel meebewegen met de e-commerce ambities van de klanten, gecombineerd met onze marketingdiensten in de vorm van print & mail campagnes. Vanaf de start bieden wij transparantie over de voortgang van orderverwerking en directe inzage in de voorraad voor onze klanten. Alle informatie is realtime beschikbaar via onze webportal. Wij zoeken samen met de klanten naar het juiste verpakkingsmateriaal en de stemmen de bezorgopties af welke goed passen bij het merk. Dat is bij ons per definitie geen eenheidsworst.”

Sinds wanneer doen jullie aan e-fulfilment activiteiten?

“We zijn als één van de pioniers gestart met e-fulfilment in 2007. Wij zagen de brede behoefte van webwinkels om logistiek ontzorgd te worden en hun groei te faciliteren. Nic. Oud heeft vanaf de start in 1978 een reputatie in fijnmazige distributie. De overstap naar e-fulfilment was een logische. Sindsdien kent deze tak van ons bedrijf een gestage groei van 20 tot 50 procent per jaar.

Hoe belangrijk is e-fulfilment voor jullie business?

“E-commerce logistiek is voor ons nog steeds een belangrijke groeimarkt. Naast print & mail, fulfilment en targeting is e-fulfilment, die in ons bedrijf ondergebracht is in de tak Weblogistics, één van de vier pijlers van ons bedrijf. E-fulfilment is ongeveer 30 procent van de omzet. De andere activiteiten van Nic. Oud groeien ook door.”

Hoe pakken jullie e-fulfilment aan? Aparte business of geïntegreerd in bestaande operatie? 

“E-fulfilment en print & mail zijn activiteiten binnen één onderneming onder ons moderne dak van 20.000 m2. Hierdoor kunnen faciliteiten worden gedeeld en medewerkers worden ingezet waar het op dat moment nodig is. De logistieke processen van e-fulfilment verschillen wel in vele opzichten van de productieprocessen van print & mail. Op sommige punten haken we ze weer in elkaar en hierdoor zijn wij in staat om onze klanten innovatieve logistieke en marketingservices aan te bieden op het hoogste kwaliteitsniveau.”

Snelheid van leveren is een belangrijk issue in e-commerce. Hoe ervaren jullie dat en hoe gaan jullie daar mee om?

“Snelle levering is voor Nederlandse consumenten de standaard geworden. Maar levering op de gewenste plaats op het gewenste moment staat nog hoger op hun wensenlijstje. Door nauwe samenwerking met verschillende post-, pakket- en expressdiensten kunnen we bestellingen zeven dagen per week laten bezorgen, in tijdvakken en als het moet nog dezelfde avond.”

Wat is jullie visie ten aanzien van robotisering en digitalisering?

“Het robotiseren van logistieke processen past prima in onze visie om zo efficiënt mogelijk te werken, zolang het maar niet leidt tot verlies aan flexibiliteit. Het moet bijvoorbeeld niet leiden tot beperkingen ten aanzien van het brede scala van artikelen die we moeten verwerken voor onze klanten. Digitalisering is een voorwaarde voor groei en innovatie. Zo hebben we op verzoek van een klant onze diensten uitgebreid met papierloze accijnsafhandeling van crossborder B2C-bestellingen met alcoholhoudende dranken.”

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Nominatie PRINTmatters Award Printmedia- Product van het Jaar!

Biosiel® een duurzame verzendverpakking van 100% papier, de verpakking van nu & de toekomst.Trots dat onze innovatie een van de drie genomineerden is voor de PRINTmatters Award Printmedia- Product van het Jaar!
Lees verder... about Nominatie PRINTmatters Award Printmedia- Product van het Jaar!

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?