Effectiviteit van direct mail: de 7 belangrijkste benchmarkcijfers

Effectiviteit direct mail

Benieuwd naar de effectiviteit van uw direct mail? PostNL meet sinds 2007 de effectiviteit van honderden direct mailingen. De onderstaande tabel weergeeft de resultaten.

DM Benchmarks Mail Monitor

 Gemiddeld%Hoogste%
Opportunity to see (op tijd)98%100%
Reclamebereik55%95%
Kennistoename30%74%
Interesse toename21%67%
Sympathietoename21%56%
Respons10%58%
Responsintentie10%76%

 

Opportunity to see Direct Mail

De opportunity to See is bij Direct Mailingen bijzonder hoog. Dit percentage geeft aan welk gedeelte van de doelgroep daadwerkelijk geconfronteerd wordt met de reclame-uiting. Als de post eenmaal bezorgd is, zal men altijd de post van de deurmat halen. De OTS is hiermee gelijk aan de bezorgkwaliteit van post. De OTS is dus velen malen hoger dan bij andere media.

Reclamebereik Direct Mail

Door een opvallende en creatieve mailing zal het reclamebereik zeer hoog zijn. Het reclamebereik is de maat die aangeeft hoeveel procent van je doelgroep de uiting daadwerkelijk heeft gezien of bekeken.

Hoge respons gerichte mailing

Door de gerichte benadering bij direct mail kun je de juiste boodschap, op het juiste moment naar de juiste persoon communiceren. Met het gevolg een hoog respons en goede effecten. DM blijkt ook bij uitstek geschikt te zijn voor het opbouwen en versterken van je klantrelatie. De sympathietoename cijfer is een goede indicator hiervoor.

Wil je je richten op een specifieke doelgroep en beschik je over goede adresbestanden? DM is zeker het overwegen waard, door de hoge OTS, een hoog reclamebereik en goede respons!

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Nic. Oud breidt uit met vierde paperwrap machine!

Duurzaamheid en innovatie staan bij ons voorop. Wij geloven dat het verpakken in volledig recyclebaar papier de toekomst heeft.Met de recente ingebruikname van een vierde paperwrap machine versterken we onze koppositie en beschikken we over de grootste papierverpakkingscapaciteit in de...
Lees verder... about Nic. Oud breidt uit met vierde paperwrap machine!

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?