Effectiviteit van direct mail: de 7 belangrijkste benchmarkcijfers

Effectiviteit direct mail

Benieuwd naar de effectiviteit van uw direct mail? PostNL meet sinds 2007 de effectiviteit van honderden direct mailingen. De onderstaande tabel weergeeft de resultaten.

DM Benchmarks Mail Monitor

Gemiddeld% Hoogste%
Opportunity to see (op tijd) 98% 100%
Reclamebereik 55% 95%
Kennistoename 30% 74%
Interesse toename 21% 67%
Sympathietoename 21% 56%
Respons 10% 58%
Responsintentie 10% 76%

Opportunity to see Direct Mail

De opportunity to See is bij Direct Mailingen bijzonder hoog. Dit percentage geeft aan welk gedeelte van de doelgroep daadwerkelijk geconfronteerd wordt met de reclame-uiting. Als de post eenmaal bezorgd is, zal men altijd de post van de deurmat halen. De OTS is hiermee gelijk aan de bezorgkwaliteit van post. De OTS is dus velen malen hoger dan bij andere media.

Reclamebereik Direct Mail

Door een opvallende en creatieve mailing zal het reclamebereik zeer hoog zijn. Het reclamebereik is de maat die aangeeft hoeveel procent van je doelgroep de uiting daadwerkelijk heeft gezien of bekeken.

Hoge respons gerichte mailing

Door de gerichte benadering bij direct mail kun je de juiste boodschap, op het juiste moment naar de juiste persoon communiceren. Met het gevolg een hoog respons en goede effecten. DM blijkt ook bij uitstek geschikt te zijn voor het opbouwen en versterken van je klantrelatie. De sympathietoename cijfer is een goede indicator hiervoor.

Wil je je richten op een specifieke doelgroep en beschik je over goede adresbestanden? DM is zeker het overwegen waard, door de hoge OTS, een hoog reclamebereik en goede respons!