Logistieke uitdagingen in e-commerce – Ronde tafel sessie

logistieke uitdagingen

In de editie van Online Retailer #27,  juni 2018 komen tien experts aan het woord die de logistieke uitdagingen in e-commerce bespreken. Als gevolg van de groei in e-commerce neemt de druk op de logistieke sector exponentieel toe.  Hoe gaat de sector daarmee om?

Logistieke uitdagingen in e-commerce – Ronde Tafel Sessie

Er zijn dagelijks ontzettend veel pakjes in omloop. Producten doorlopen veelal een complexe logistieke cyclus om uiteindelijk vanaf de retailer bij de consument –als het even kan– aan huis afgeleverd te worden. Als gevolg van de groei in e-commerce zal het aantal pakjes in omloop de komende jaren explosief toenemen.

Volgens E-commerce.org, de Europese thuiswinkelorganisatie, worden er momenteel ongeveer 4,2 miljard pakjes verstuurd in Europa, begint Jeroen Dekker van Active Ants. “En daar hebben we ruim twintig jaar over gedaan, sinds de opkomst van e-commerce in 1996. In de komende vijf jaar gaat dat aantal verdubbelen. Er komen dus veel meer pakjes in het netwerk in Europa, de druk neemt toe op postale netwerken, op fulfilmenthuizen, op mensen. Er komt krapte op de markt, misschien wel schaarste. Misschien gaan de prijzen wel omhoog of bedrijven moeten meer automatiseren om het aan te kunnen. Het zal in ieder geval een grote impact hebben.”

Lees het volledige ronde tafelverslag op de website van Online Retailer.

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Nic. Oud breidt uit met vierde paperwrap machine!

Duurzaamheid en innovatie staan bij ons voorop. Wij geloven dat het verpakken in volledig recyclebaar papier de toekomst heeft.Met de recente ingebruikname van een vierde paperwrap machine versterken we onze koppositie en beschikken we over de grootste papierverpakkingscapaciteit in de...
Lees verder... about Nic. Oud breidt uit met vierde paperwrap machine!

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?