Printen met nieuwste inkjettechnologie

nieuwste inkjetprinter

Nic. Oud is het eerste bedrijf in Europa dat investeert in de nieuwste inkjettechnologie, de Screen Truepress Jet 520HD inkjet web press die vandaag wereldwijd is gepresenteerd. Nic. Oud realiseert direct mail voor bedrijven zoals Heineken, Makro, Sanoma en T-Mobile. De nieuwe inkjetprinter is in staat marketingcommunicatie te realiseren die werkelijk volledig is afgestemd op de ontvanger. Krachtige, gepersonaliseerde marketingcommunicatie die de mogelijkheden van online evenaart en vooral hoge respons mogelijk maakt.

Printen van direct mail met nieuwste inkjettechnologie

De innovatieve inkjetprinter, die vanaf november 2014 in Heerhugowaard wordt geïnstalleerd, is in staat te printen met een resolutie van 1200x1200dpi. De inkjetprinter kan papier verwerken met een gramgewicht tussen 40 en  250 g/m2.  De printer stelt Nic. Oud in staat een brede productrange te produceren zoals: enkele kaarten, direct mail, selfmailers, brochures, magazines, paper wraps en zelfs boeken.

Hoogwaardige printkwaliteit Screen

“Kwaliteit is het allerbelangrijkste voor onze klanten ,” zegt Maurice Gelissen, CFO Nic.Oud.  “We hebben veel tijd besteed aan de vergelijking van de printkwaliteit van de verschillende inkjetsystemen in de markt en we hebben op alle machines blinde tests afgenomen. Hieruit blijkt dat de resultaten van de  Screen Truepress Jet 520HD absoluut het beste zijn. Een significant voordeel is dat de printer een breed scala aan gramgewichten in papier kan verwerken. De introductie van de nieuwe inkjettechnologie maakt het nu ook echt mogelijk om in een nieuw era in te gaan waarbij de productie van hoogwaardige en gepersonaliseerde massacommunicatie mogelijk is en dat op een veelvoud aan papiersoorten. De nieuwe printer biedt vele nieuwe kansen en mogelijkheden om de marketingcommunicatie van onze klanten dynamisch maar vooral ook effectief te maken.”

nieuwste inkjetprinter

Over Nic.Oud

Nic. Oud heeft zich sinds de start in 1978 ontwikkeld tot marktleider op het gebied van direct mail.  Het dienstenaanbod, volledig gefocust op de behoeftes van onze opdrachtgevers, is geclusterd in vier ‘pijlers’: Print & Mail, Fulfilment, Weblogistics en Targeting. Nic. Oud helpt zijn klanten om de doelgroepen zo gericht en effectief mogelijk te benaderen.

Nic. Oud biedt op uiteenlopende terreinen ondersteuning voor direct mail, fulfilment & e-fulfilment. Van oorsprong een productiebedrijf, is Nic. Oud nu uitgegroeid tot specialist, business generator en kenniscentrum. Als gezond bedrijf is Nic. Oud ambitieus en gericht op groei, waarbij de kwaliteiten van het van oorsprong familiebedrijf zijn behouden. Nic. Oud is met 170 medewerkers elke dag actief voor de grootste en meest uitdagende klanten in de markt. Nic. Oud helpt retailers en e-tailers, van groot tot klein, succesvol te groeien. Nic. Oud beschikt over 20.000 vierkante meter productie- en opslagruimte en is 24/7 operationeel.

Lees hier ook het persbericht van Screen Press release Screen