Respons Direct Mail verhogen

nieuw logo

Verhogen van je respons Direct Mail

Wilt u ook de resultaten van uw direct marketing actie verbeteren? Met onderstaande eenvoudige tips bereikt u het verhogen van respons direct mail zonder dat de kosten veel toenemen. De belangrijkste tip is herhaling. Herhaal uw Direct Mail om uw respons te verhogen. Hoeveel kracht de herhaling heeft, is makkelijk te berekenen. Lees hieronder hoe u dit kunt doen.

Berekening respons herhaling

Het versturen van een direct mail aan 10.000 prospects kost €10.000,-. Het break even point ligt op een respons van 0,5%. Je mailstuk wordt door 8.000 mensen geopend, 200 mensen responderen, de respons is dus 2%. Dit is ruim boven het break even point. De meeste marketeers zijn blij met die respons. Toch is dit met een makkelijke truc te verhogen naar wel 3%. Uit ervaring blijkt dat mensen die niet gerespondeerd hebben, doordat er iets tussen kwam, de mailing hebben weggegooid.

Op basis van betrouwbaar onderzoek maakt 20% het poststuk niet open. Als deze mensen de mailing nog een keer zouden ontvangen, zal een deel alsnog responderen. Dat aantal ligt tussen de 50 en 60% van de eerste respons(2%). Dit betekent dat een herhaling minstens 1% extra respons oplevert.

De tactiek van herhalen van uw Direct Mail

De 1% extra respons kost niet zoveel als de eerste 2%. Als de herhaling van de mailing vooraf deel uitmaakt van de actie-tactiek, kunnen de kosten worden beperkt. Door eerst te testen op hoeveel respons er kan worden gerekend (pre-test) en daar de berekening op los te laten, kan dit een boost geven op je resultaat. De herhaal-mailing moet minimaal een week later vallen. De respondenten moeten er natuurlijk wel uitgehaald worden. Het is niet nodig om de mailing te veranderen. De ontvangen zal denken: ‘Hee, daar wilde ik nog op responderen’.

Bron: www.DmMediaplein.nl Paul Kelder

Voorbeeldcases

 

 

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Begin dit jaar maakte Nic. Oud bekend een betaalbaar en duurzaam alternatief te hebben ontwikkeld voor het verpakken en verzenden van drukwerk in folie. Deze voordelig duurzame verzendverpakking, inmiddels bekend onder de naam Biosiel®, heeft een aantal unieke eigenschappen. Het...
Lees verder... about Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?