Hét grote Speelgoedboek – combineert direct mail met online sales

Speelgoedboek

Steeds meer online retailers weten de weg naar de brievenbus weer te vinden. Bij Nic. Oud zien we dat meer en meer e-commerce spelers ‘offline’ direct mail inzetten, om de online sales te verhogen. Zo heeft Bol.com in oktober een papieren speelgoedboek uitgebracht om kinderen en ouders te inspireren.

Hét grote Speelgoedboek

In het 172 pagina’s tellende grote Speelboek staat bij elk artikel een QR code. Door deze QR-code te scannen, link je direct naar het artikel op de website. Zo kan het speelgoed snel en gemakkelijk worden besteld. Een duidelijke voorbeeld van offline communicatie met het gemak van online! Niet alleen het bladeren in het speelgoed verhoogt de Sinterklaas voorpret, er kan naar hartenlust worden geknutseld; gekleurd, geplakt en geknipt.

Geadresseerd per post verzonden

Hét grote Speelgoedboek is bij Nic. Oud voorzien van adressering en begin oktober per post verzonden naar 1,7 miljoen huishoudens met kinderen. Bol.com heeft bewust niet gekozen voor huis aan huis verspreiding omdat er is berekend dat er in Nederland en België in slechts 25% van de huishoudens kinderen wonen. Zo komt het boek alleen bij mensen binnen voor wie het ook daadwerkelijk interessant en relevant is. Bijkomend voordeel, dit scheelt een hoop ongelezen drukwerk in de papierbak!

Voor degene die Hét Speelgoedboek hebben gemist, het boek is van 14 tot 27 oktober verkrijgbaar in de winkels van Albert Heijn en Delhaize in België.

We zijn erg trots op het feit dat wij de eerste papieren uitgaven van deze online reus hebben verwerkt.

Wilt u weten hoe u de doelgroep geadresseerd kunt bereiken? Neem dan contact op met de direct mail specialist!