Waardevolle data – Ronde tafel sessie
Data is al jaren een heet hangijzer. Veel retailers zijn vooral bezig met het verzamelen van data. Zonder inzicht in data en zonder degelijke datastrategie is de set aan gecapteerde data eerder waardeloos dan waardevol. In deze ronde tafel sessie staat het thema data centraal.
Waardevolle data – Ronde tafel sessie
In de editie van Online Retailer april 2018 komen specialisten aan het woord die de do’s en dont’s met betrekking tot data bespreken. Ook wordt ingezoomd op de nieuwe AVG/GPR wetgeving.
Is een retailer zich bewust van de mogelijkheden van data? Volgens Corné Kiesebrink van Scoupz de grotere spelers in ieder geval wel. “Zo weet ik toevallig dat bij bol.com complete teams zich dagelijks bezig houden met het analyseren van de markt op basis van de aanwezige data. Wat verkoopt wel en wat loopt niet, wat is de beste prijssetting voor producten om van daaruit het salesteam aan te sturen.” Jerlijn Kasmani van Nominow vult aan: “Ik denk dat er een groot verschil zit tussen een pure online player, zoals bol.com, en omnichannel retailers met een (of meerdere) fysieke winkel(s).” Anton Bies van Digital Power kan dat beamen en zegt: “Zelfs bol.com is eigenlijk nog maar net bezig met het verkrijgen van inzichten uit die bergen data en daar ook gericht actie op ondernemen. Je zou verwachten dat dergelijke grote partijen daar al jaren mee bezig zijn, maar dat is niet zo.” Eric Hoefman van EntrD: “Ik denk dat retailers zich inmiddels wel bewust zijn van het feit dat ze iets moeten met die data en kan me niet voorstellen dat ze het laten liggen. Maar inderdaad, zoals bij elke ontwikkeling, is er onderscheid tussen de pure online players en de omnichannel retailers. De eerste groep kan überhaupt niks zonder data en is daar min of meer mee opgegroeid. De omnichannel retailers zijn veelal nog zoekende.” Corné Kiesebrink: “Je ziet nu wel dat ook bij de kleinere partijen de behoefte bestaat om data te gaan capteren, maar ze hebben niet altijd de capaciteit.”
Lees het volledige verslag van de ronde tafel sessie in de OnlineRetailer
Deel dit bericht:
Categorieën:
Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie
Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!
Nooit meer iets missen?
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.
Advies nodig?
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Direct contact opnemen
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Ook interessant
Video's
Duurzaamheid
Actualiteiten
Bedrijfsvideo Algemeen
3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie
Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.
Nominatie PRINTmatters Award Printmedia- Product van het Jaar!
Direct Mail & Fulfilment
Meer weten over onze aanpak?