Voor een Black Friday aanbieding zijn wij een paar weken te vroeg. Maar ben jij er al klaar voor?
Black Friday
Op vrijdag 29 november barst de koopjesjacht weer los. Dit van oorsprong Amerikaanse koopfestijn wordt ook in Nederland gevierd met kortingsacties. De Nederlandse e- & retailers profiteren goed van de ‘shopgekte’, voor en rond de feestdagen. Hoewel Black Friday zich beperkt tot één vrijdag, kiezen veel winkels ervoor om de acties over meerdere dagen te spreiden. Singles Day, op maandag 11 november is de start van het koopseizoen voor de feestdagen. Gevolgd door Black Friday op vrijdag 29 november en Cyber Monday op maandag 2 december.
Steeds meer (online) bedrijven vinden de weg naar de brievenbus

Steeds meer online retailers weten de weg naar de brievenbus weer te vinden. Dit is de reden dat ook de grote e-commerce spelers direct mail inzetten bij hun marketingcampagne, om de online sales te verhogen. Bol.com heeft deze herfst een papieren speelgoedboek uitgebracht om kinderen en ouders te inspireren. Het speelgoedboek is geadresseerd verzonden naar 1,7 miljoen huishoudens (met kinderen).
Met ‘offline’ direct mail je online conversie verhogen
De inbox van de consument stroomt voor Black Friday vol met email aanbiedingen die meestal ook direct in de virtuele prullenbak belanden. Met direct mail, valt je aanbieding wel op. Het is een effectief middel om de doelgroep te bereiken, heeft een hoge attentiewaarde en zorgt voor een hogere conversie. De gemiddelde aandachtstijd voor een direct mail is 2,2 minuten. En vaak wordt deze door meerdere personen in een huishouding gelezen. Uiteindelijk wordt het ook nog een keertje opgeruimd en hierdoor creëer je met direct mail meerdere contactmomenten. (bron: MetrixLab DM benchmark 2018)
Wij denken graag met je mee!
Een direct mail campagne starten of meer weten over onze innovatieve duurzame verzendmethodes? Neem contact op met een specialist van Nic. Oud en wij helpen je verder. Sinds 1978 in bedrijf en Direct Mail specialist van Nederland.