29 november is het zover, Black Friday!

Black Friday 2018

Voor een Black Friday aanbieding zijn wij een paar weken te vroeg. Maar ben jij er al klaar voor?

Black Friday

Op vrijdag 29 november barst de koopjesjacht weer los. Dit van oorsprong Amerikaanse koopfestijn wordt ook in Nederland gevierd met kortingsacties. De Nederlandse e- & retailers profiteren goed van de ‘shopgekte’, voor en rond de feestdagen. Hoewel Black Friday zich beperkt tot één vrijdag, kiezen veel winkels ervoor om de acties over meerdere dagen te spreiden. Singles Day, op maandag 11 november is de start van het koopseizoen voor de feestdagen. Gevolgd door Black Friday op vrijdag 29 november en Cyber Monday op maandag 2 december.

Steeds meer (online) bedrijven vinden de weg naar de brievenbus weer terug

Direct mail op de deurmat

Steeds meer online retailers weten de weg naar de brievenbus weer te vinden. Dit is de reden dat ook de grote e-commerce spelers direct mail inzetten bij hun marketingcampagne, om de online sales te verhogen. Bol.com heeft deze herfst een papieren speelgoedboek uitgebracht om kinderen en ouders te inspireren. Het speelgoedboek is geadresseerd verzonden naar 1,7 miljoen huishoudens (met kinderen).

Met ‘offline’ direct mail je online conversie verhogen

De inbox van de consument stroomt voor Black Friday vol met email aanbiedingen die meestal ook direct in de virtuele prullenbak belanden. Met direct mail, valt je aanbieding wel op. Het  is een effectief middel om de doelgroep te bereiken, heeft een hoge attentiewaarde en zorgt voor een hogere conversie. De gemiddelde aandachtstijd voor een direct mail is 2,2 minuten. En vaak wordt deze door meerdere personen in een huishouding gelezen. Uiteindelijk wordt het ook nog een keertje opgeruimd en hierdoor creëer je met direct mail meerdere contactmomenten. (bron: MetrixLab DM benchmark 2018)

 

openen van online bestelling

Vraag een vrijblijvende offerte aan voor opvallende direct mail!

Offerte aanvragen

Op deze pagina vindt je onze gratis tips om te beginnen met direct mail.

Wil je beginnen met direct mail en heb je advies nodig? Voor een succesvolle direct mail denken wij graag met je mee!