Ja, een persoonlijke direct mail

Stel je voor, jij bent één van je vele klanten. Zou het niet geweldig zijn als je per post een écht persoonlijke direct mail zou ontvangen? Met je naam en een relevant aanbod dat aansluit op jouw interesse, visueel en ook nog tastbaar in print?

Per dag krijg je honderden reclame-impulsen binnen. Het perfecte moment, om je te onderscheiden van de rest met een persoonlijk aanbod. Zeker nu, met minder post op de deurmat, valt jouw direct mail nog meer op!

Ja, een persoonlijke direct mail….

Met de nieuwste technische innovaties in print is het mogelijk specifieke klantdata om te zetten in een individuele direct mail. Deze nieuwe manier van printcommunicatie is, Targeting. Met een persoonlijk aanbod laat je zien dat je de klanten kent en dat ze belangrijk voor je zijn. Want er is zoveel meer mogelijk dan een standaard direct mail waarbij alleen de naam of het adres van de ontvanger het persoonlijke element is.

Voor meer informatie over direct mail met een persoonlijke boodschap nodigen wij je graag uit voor een vrijblijvend gesprek.

De revival van direct mail

De toekomst van marketing is datagedreven. Daarbij draait het om het optimaliseren van de klantervaring. Dat is targeting met behulp van marketing automatisering. Dit was al mogelijk online en kan nu ook offline door middel van hyper-gepersonaliseerde direct mail.

Ja_ targeting

Direct mail = Opt-out.

Het belang van gerichte en relevante marketingcommunicatie neemt toe. Het bieden van relevante informatie voorkomt de ergernis van irrelevante berichten in de inbox en de berg folders op de deurmat. Daarbij is de post een opt-out kanaal. Voor het verzenden heb je geen toestemming nodig. En zeker nu, met minder post in de brievenbus, valt direct mail nog meer op. Een persoonlijke aanbieding afgestemd op de ontvanger heeft nog meer impact en zorgt voor meer respons.

klantenpas

Verleiding met content op maat

Bij de boodschap kunnen de visuals variëren en worden aangepast aan bijvoorbeeld de leeftijd of leefsituatie van de ontvanger.  De klantdata kan zodanig geprogrammeerd worden dat elke direct mail per individuele ontvanger geprint en verzonden wordt. Hierdoor kun je ook snel inhaken op seizoenen, feestdagen of een persoonlijke gebeurtenis.

Relevantie versterk de band

Klantenloyaliteit bereik je niet alleen maar met korting geven. Je creëert een band door unieke relevantie, extra service en exclusieve informatie te bieden. Een loyaliteitsprogramma is uitermate geschikt om de data die hiervoor nodig is te verkrijgen. Naast de aankoophistorie en demografische gegevens zijn er nog meer diversificatie mogelijkheden. Denk hierbij aan:

  • Leefsituatie, leeftijd, gezinssituatie, woonomgeving
  • Regionale content, evenementen en bezienswaardigheden
  • Tips en inspiratie die het product ondersteunen
  • Afbeelding van de route naar de dichtstbijzijnde winkel
  • Aankondigen en uitnodigingen voor events, bijvoorbeeld een pre-sale
  • Extra service voor trouwe klanten
Nic. Oud zorgt voor klanten

Wij denken graag met je mee!

favicon

Een direct mail campagne starten of meer weten over onze innovatieve duurzame verzendmethodes? Neem contact op met een specialist van Nic. Oud en wij helpen je verder. Sinds 1978 in bedrijf en Direct Mail specialist van Nederland.