Unieke QR-codes zorgen voor doelgerichte direct mail acties

NWS_Unieke QR-codes

Betalen vanaf papier? Dat kan met de Tikkie QR-code. Nóg interessanter wordt het door unieke QR-codes te maken via onze Tikkie API. Zo worden direct mails, donaties of webshopbestellingen verrijkt met gegevens en veelal succesvoller.

Vincent Roobeek, New Business Developer bij  Nic. Oud legt in dit artikel uit hoe zij gebruikmaken van Tikkie en welke kansen zij nog zien. Interview is gepubliceerd door Tikkie op 15-12-2021 

Unieke QR-codes zorgen voor doelgerichte acties in een bewegende markt

Betalen via een QR-code is bezig aan een opmars, terwijl de acceptgiro in 2023 definitief gaat verdwijnen. Kortom, de markt is in beweging. Daar weet fullservice-leverancier Nic. Oud goed op in te spelen. Niet alleen door de handige inzet van QR-codes, maar ook door deze via de Tikkie API te verrijken met gegevens. Zo worden direct mails, donaties en webshopbestellingen doelgericht en veelal succesvoller.

Direct mail en e-fulfilment

Nic. Oud is in iets meer dan 40 jaar tijd gegroeid van familiebedrijf naar toonaangevende fullservice-leverancier. Het ontwikkelen, verpakken en voordelig verzenden van mailings is een van de hoofdactiviteiten. Denk hierbij aan de distributie van bekende tijdschriften, zoals Panorama en Linda, en aan direct mailings voor bedrijven als ICI Paris XL en DPG. Daarnaast verzorgt het bedrijf de logistieke afhandeling van online bestellingen voor webwinkels, onder andere de Donald Duck Shop, en B2B-bedrijven.

Betalingskenmerk insluiten

nws_unieke QR-codes

Bij veel mailings die Nic. Oud verstuurt, is een betaling onderdeel van het product. Dit varieert van een donatie tot een aankoop uit een webshop. Vincent, bedacht een aantal jaar geleden al dat hij het insluiten van een betalingskenmerk mogelijk wilde maken. ‘Op een beurs kwam ik met iemand van Tikkie in contact. Al vrij snel werd mij duidelijk dat Tikkie kon bieden wat ik zocht. In de Tikkie API kun je diverse gegevens koppelen en vervolgens url-codes genereren die worden omgezet naar gepersonaliseerde Tikkie QR-codes. Deze codes kun je afdrukken op allerlei papieren uitingen.’

Betalen vanaf papier met unieke QR-codes

In maart 2019 lanceerde Nic. Oud direct mail met een gepersonaliseerde Tikkie QR-code. Vincent: ‘Door een unieke Tikkie QR-code op een mailing te printen maak je het voor de ontvanger mogelijk om direct vanaf papier een product te bestellen of een bedrag te doneren. We hebben het zo ontwikkeld dat er per campagne een unieke landingspagina kan worden gemaakt. Dit maakt het mogelijk een campagne te verrijken met extra content die gericht is op de ontvanger. Ook zijn de gegevens van de ontvanger al gekoppeld. De ontvanger hoeft alleen maar de QR-code te scannen, gegevens te controleren en betaalt vervolgens veilig via de eigen bank.’

Wil je meer informatie over direct mail met een Tikkie QR-code?

Conversie verhogen

Bij tijdschriften kun je flyers of kleine artikelen verpakken om upsell vanuit je eigen webshop te generen. ‘Penny heeft elk jaar een zomerpakket dat besteld kan worden. Bij het tijdschrift zit dan een brief met acceptgiro. Voor de opa’s en oma’s, die vaak dit pakket cadeau geven, is dat een prima betaalmethode. Maar ouders van de jonge lezers geven vaak de voorkeur aan iets makkelijkers. Dus hebben we de Tikkie QR-code aan de brief toegevoegd’, vertelt Vincent. ‘Het leverde een mooie gemiddelde conversie op.’

Storytelling en segmentatie

Over acceptgiro’s gesproken, onlangs is bekendgemaakt dat die per 1 juni 2023 verdwijnen. ‘Veel goede doelen zijn redelijk nerveus van dat nieuws geworden. Maar ik zie juist allerlei kansen. In de Tikkie API kun je een campagne aanmaken, waardoor donateurs eerst op een landingspagina komen en pas daarna naar de betaling gaan. Zo krijg je storytelling. Bovendien kun je segmenteren in doelgroepen. Kleine donateurs krijgen andere suggestiebedragen te zien dan grote donateurs’, vertelt Vincent enthousiast. ‘De inzet van een QR-code wordt steeds populairder en de gemiddelde donaties via Tikkie zijn best hoog.’

Impulsaankopen

De klanten van Nic. Oud zetten de gepersonaliseerde QR-codes nu vooral in als conversiebooster en laagdrempelige betaalmethode. Maar ziet Vincent nog meer toepassingen? ‘De inzet van zo’n QR-code is ideaal voor impulsaankopen. Scannen, betalen en je product geleverd krijgen. Dit is zeker iets wat goed past bij de zogeheten millennials. Deze groep wil zich niet meer vastleggen, is niet gericht op het aangaan van een langdurige relatie. Het gaat veelal om eenmalige aankopen, trend gedreven, om mee te lopen in de mode. Veel bedrijven en organisaties moeten die overstap nog maken.’

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Post versturen naar Spanje in Biosiel®

Veel mensen pakken binnenkort hun koffer om het Zuid-Europese zonnetje op te zoeken. Even heerlijk opladen aan het strand of bij het zwembad, wandelen over de boulevard. Onze mooie en duurzame verpakking Biosiel® gaat ook op reis en wel naar...
Lees verder... about Post versturen naar Spanje in Biosiel®

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?