Big Data een schat aan informatie

Big Data

Big data, wat is dat nu eigenlijk? en wat kunnen we ermee? We merken dat veel retailers worstelen met het thema big data. De hoeveelheid data die opgeslagen wordt, groeit immers exponentieel. Al deze data bevat een schat aan informatie die voor verschillend doeleinden ingezet kan worden. Maar, dan is het wel van belang om orde te scheppen in deze veelal onoverzichtelijke berg aan data. Maar hoe? En wat kun je uiteindelijk met al die data?

Ronde tafel sessie Big Data

In de editie van Online Retailer maart 2016 komen specialisten dagelijks die bezig zijn met data tot mooie inzichten, want de toekomst is aan bedrijven die Big Data beheersen. Specialisten delen hun kennis en visie over data verrijken door het koppelen van de juiste bronnen. Het combineren van verschillende data silo’s om zo tot waardevolle inzichten te komen en gerichter te kunnen communiceren.

Lees voor het volledige verslag van de Big Data ronde tafel sessie de OnlineRetailer.

Interview 1-op-1 communicatie “Wij ademen data”

Wij ademen data

Data als Katalysator

Data is de katalysator voor marketing en logistiek volgens Coert Knijnenberg, directeur Weblogistics. “Webwinkels en retailers kennen Nic. Oud vooral als aanbieder van e-Fulfilment diensten, een logistiek bedrijf. Wat velen nog onvoldoende weten is dat Nic. Oud ook marktleider is op het gebied van Print & Mail en Targeting. Nooit eerder was er bij onze klanten en bedrijven zoveel data beschikbaar over de behoefte , het gedrag en voorkeuren van (potentiele) klanten. Nic. Oud deelt samen met zijn partners en wetenschappers deze kennis over toegepaste data science. Met deze kennis ondersteunen wij onze klanten bij de inzet van hun data voor doeltreffende marketingcommunicatie in print en bij de optimalisatie van hun supply chain. De logistieke data zetten wij in voor de aanvullende diensten die we aanbieden aan onze klanten; zoals het optimaliseren en het alloceren van voorraden op basis van de klantvraag”

Whitepaper: ‘Wie is er bang voor big data?’

big data Targeting Nic. Oud

Effectieve marketingcommunicatie

In het verzamelen, analyseren en doeltreffend inzetten van databronnen voor marketingcommunicatie zit voor veel bedrijven de grootste uitdaging. Nic. Oud wil haar klanten hierin ondersteunen door kennis te delen en in workshops met klanten aan de slag te gaan. Want ondertussen is ‘offline’- in direct mail – een mooie ontwikkeling gaande, die ervoor zorgt dat drukwerk steeds effectiever is in te zetten binnen de totale marketingmix. Succesvolle marketingcommunicatie ontstaat als online en offline elkaar naadloos aanvullen. De nieuwste printtechnologie waarin Nic. Oud met innovatie en investering voorop loopt, stelt bedrijven in staat om individueel drukwerk binnen hun doelgroep te produceren tegen lage kosten. Dat maakt het voor retailers en webwinkels juist nu heel interessant om met direct mail aan de slag te gaan. Op basis van bijvoorbeeld aankoophistorie, branche indeling en logistiek data kan een persoonlijk aanbod voor de klant worden samengesteld.

Lees hier het volledige interview met Coert Knijnenberg in Onlineretailer.

De toekomst van Targeting wordt individueel drukwerk

Toekomst van Targeting Persoonlijke data