Het ontstaan van Direct Mail tot Targeting

Het ontstaan van direct mail

In 1872 kwam Montgomery Ward op het idee om zijn klanten een catalogus toe te sturen met hierin de meest benodigde producten voor agrariërs. Een eerste vorm van direct mail naar klanten en prospects in 1872 welke wij voor onze klanten nog steeds uitvoeren; catalogi verpakken in folie/sealen en verzenden. Wel kunnen we nu de klantdata effectief inzetten en individueel drukwerk binnen de doelgroep creëren.

Het ontstaan van direct mail

het ontstaan van direct mail

Deze catalogus van Montgomery Ward vermeldde 163 producten en de bestelinstructie. Klanten stuurden de bestellingen op per post waarna de goederen werden afgeleverd bij het dichtstbijzijnde treinstation. In 20 jaar tijd was de catalogus van Ward uitgegroeid naar 240 pagina’s met meer dan 10.000 producten. Met zijn revolutionaire werkwijze breidde Ward zijn klantenkring steeds verder uit en in 1900 was zijn omzet uitgegroeid tot $ 8,7 miljoen. In het jaar 2000 eindigde de retailketen.

Van direct mail in 1872 tot Targeting anno nu

De direct mail ideeën van Ward zijn 143 jaar later geëvolueerd naar Targeting anno nu. Retailers stemmen hun on- en offline assortiment, formule en marketingprogramma af op basis van klantenkennis. Door klantdata op effectieve wijze in te zetten en uw doelgroep op maat te benaderen is uw aanbod relevant, doeltreffend en respons verhogend. Dikke catalogi kunnen worden omgezet naar folders op maat, individueel drukwerk binnen uw doelgroep.

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Biosiel® winnaar Printmedia-product van het jaar!

Vol trots hebben wij 14 oktober de eerste PRINTmatters award in ontvangst genomen. Een vakjury heeft unaniem besloten dat ons mooie product Biosiel® printmedia-product van het jaar is! Deze prijs is een waardering en een erkenning voor onze inzet voor...
Lees verder... about Biosiel® winnaar Printmedia-product van het jaar!

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?