Het ontstaan van Direct Mail tot Targeting

Het ontstaan van direct mail

In 1872 kwam Montgomery Ward op het idee om zijn klanten een catalogus toe te sturen met hierin de meest benodigde producten voor agrariërs. Een eerste vorm van direct mail naar klanten en prospects in 1872 welke wij voor onze klanten nog steeds uitvoeren; catalogi verpakken in folie/sealen en verzenden. Wel kunnen we nu de klantdata effectief inzetten en individueel drukwerk binnen de doelgroep creëren.

Het ontstaan van direct mail

Deze catalogus van Montgomery Ward vermeldde 163 producten en de bestelinstructie. Klanten het ontstaan van direct mailstuurden de bestellingen op per post waarna de goederen werden afgeleverd bij het dichtstbijzijnde treinstation. In 20 jaar tijd was de catalogus van Ward uitgegroeid naar 240 pagina’s met meer dan 10.000 producten. Met zijn revolutionaire werkwijze breidde Ward zijn klantenkring steeds verder uit en in 1900 was zijn omzet uitgegroeid tot $ 8,7 miljoen. In het jaar 2000 eindigde de retailketen.

Van direct mail in 1872 tot Targeting anno nu

De direct mail ideeën van Ward zijn 143 jaar later geëvolueerd naar Targeting anno nu. Retailers stemmen hun on- en offline assortiment, formule en marketingprogramma af op basis van klantenkennis. Door klantdata op effectieve wijze in te zetten en uw doelgroep op maat te benaderen is uw aanbod relevant, doeltreffend en respons verhogend. Dikke catalogi kunnen worden omgezet naar folders op maat, individueel drukwerk binnen uw doelgroep.

Targeting volgens Nic. Oud

Targeting 1op1 communicatie

Wilt u weten hoe u Targeting effectief kunt toepassen met 1 op 1 drukwerk anno 2015? Neem contact op met onze Targeting specialist Paul den Blanken of Nick Alvares.

NWS_Montgomery ward 1895 catalog cover