Het ontstaan van Direct Mail tot Targeting
In 1872 kwam Montgomery Ward op het idee om zijn klanten een catalogus toe te sturen met hierin de meest benodigde producten voor agrariërs. Een eerste vorm van direct mail naar klanten en prospects in 1872 welke wij voor onze klanten nog steeds uitvoeren; catalogi verpakken in folie/sealen en verzenden. Wel kunnen we nu de klantdata effectief inzetten en individueel drukwerk binnen de doelgroep creëren.
Het ontstaan van direct mail
Deze catalogus van Montgomery Ward vermeldde 163 producten en de bestelinstructie. Klanten stuurden de bestellingen op per post waarna de goederen werden afgeleverd bij het dichtstbijzijnde treinstation. In 20 jaar tijd was de catalogus van Ward uitgegroeid naar 240 pagina’s met meer dan 10.000 producten. Met zijn revolutionaire werkwijze breidde Ward zijn klantenkring steeds verder uit en in 1900 was zijn omzet uitgegroeid tot $ 8,7 miljoen. In het jaar 2000 eindigde de retailketen.
Van direct mail in 1872 tot Targeting anno nu
De direct mail ideeën van Ward zijn 143 jaar later geëvolueerd naar Targeting anno nu. Retailers stemmen hun on- en offline assortiment, formule en marketingprogramma af op basis van klantenkennis. Door klantdata op effectieve wijze in te zetten en uw doelgroep op maat te benaderen is uw aanbod relevant, doeltreffend en respons verhogend. Dikke catalogi kunnen worden omgezet naar folders op maat, individueel drukwerk binnen uw doelgroep.
Deel dit bericht:
Categorieën:
Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie
Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!
Nooit meer iets missen?
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.
Advies nodig?
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Direct contact opnemen
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Ook interessant
Video's
Duurzaamheid
Actualiteiten
Bedrijfsvideo Algemeen
3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie
Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.
Biosiel® winnaar Printmedia-product van het jaar!
Direct Mail & Fulfilment
Meer weten over onze aanpak?