NO_Overleg2_ALG1-1920x260-1409742063

OFFLINE TARGET MARKETING

Duurzaam één-op-één communiceren in print

Dankzij toepassing van data wordt direct mail steeds persoonlijker. In online marketing is een gepersonaliseerde boodschap al doodnormaal. Sterker nog, men rekent erop. Maar hoe zit het dan met print? Want jouw klant denkt niet in online en offline. Die verwacht van jou altijd een relevant verhaal of aanbod, dus ook op de deurmat.

Print personaliseren op inhoud

Heb jij voor ons de juiste data? Dan printen en versturen wij jouw boodschap, volledig gepersonaliseerd op de inhoud. Je kunt printmedia zelfs inzetten voor één-op-één communicatie met een individuele klant. Van een direct mailing tot aan magazines. Deze slimme offline targetmarketing heeft nóg een voordeel: duurzamer printen en voordeliger verzenden. Hierover verderop meer.

Offline targeting marketing met direct mail

Direct mail is op verschillende niveaus te personaliseren. Als voorbeeld: een webwinkel in dierbenodigdheden. Deze stuurt periodiek een geadresseerde folder naar zijn klantenbestand. Zonder offline targeting staat hierin het totaalaanbod van hondenmand tot caviavoer. Met datatoepassing kan dit gerichter, bijvoorbeeld voor het baasje van kat Roosje en pup Barry:

  1. Gesegmenteerd aanbod – De klant koopt alleen benodigdheden voor katten en honden, en is dus niet geïnteresseerd in konijnenvoer of vogelkooien.
  2. Koppeling aan koopgedrag – De klant koopt alleen spullen van een bepaalde productgroep of merk, bijvoorbeeld droge brokjes of speeltjes van Kong.
  3. Hyper gepersonaliseerde, voorspellende boodschap – Je kunt analyseren wanneer het voer voor Roosje opraakt en Barry uit zijn mand groeit.

Duurzamer printen en verzenden

Door printpersonalisatie hoef je geen vuistdikke gidsen meer te verzenden. Wij printen en versturen enkel de informatie die relevant is voor jouw klanten. Het helpt hen bij het maken van keuzes en… het bespaart materiaal als papier en inkt. Een duurzame oplossing dus, met als extra bonus: lagere verzendkosten. Want een afgeslankte speelgoed- of reisgids weegt minder.

Klantdata_Targeting

Offline targetmarketing met data

Voor marketeers is online marketing een bron van klantendata, door online aankopen, klantenkaarten en surfgedrag. Met informatie uit deze data kun je ook je offline targetmarketing scherper focussen. Een folder over grasmaaiers is nu eenmaal niet zo zinvol voor de bewoners van een appartement. Wél een aanbieding voor balkonbakken.

Wil je weten hoe je offline targetmarketing kunt inzetten? Bekijk de animatievideo ‘Targeting volgens Nic. Oud’. En neem daarna gerust contact met ons op. We adviseren je graag hoe je jouw data kunt inzetten in offline printmarketing campagnes.

 

Contact

Is duurzaamheid bij jullie ook een speerpunt?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies. Of vraag naar onze duurzaam inzetbare mogelijkheden.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Biosiel® winnaar Printmedia-product van het jaar!

Vol trots hebben wij 14 oktober de eerste PRINTmatters award in ontvangst genomen. Een vakjury heeft unaniem besloten dat ons mooie product Biosiel® printmedia-product van het jaar is! Deze prijs is een waardering en een erkenning voor onze inzet voor...
Lees verder... about Biosiel® winnaar Printmedia-product van het jaar!

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?