Interview 1-op-1 communicatie “Wij ademen data”

Wij ademen data

“Wij ademen data”, zegt Christel van der Wal, manager Print & IT bij Nic. Oud, in een interview met Blokboek. Journalist Marco den Engelsman belicht in dit verhaal de ruime mogelijkheden van 1-op-1 communicatie bij ons bedrijf.

“Met data en klantgegevens is zowel in print als online heel veel mogelijk,” geeft Christel van de Wal in het gesprek aan. “Op basis van de nieuwe Europese privacyverordening blijven er zelfs meer mogelijkheden in offline communicatie dan online. Wij hebben hierop in belangrijke mate ons investeringsbeleid gebaseerd.”

Christel doelt daarmee onder andere op de aanschaf van de Screen Truepress Jet520HD, waarmee Nic. Oud een concurrerende stap voorwaarts heeft gemaakt in de markt. Zo is het nu mogelijk individueel drukwerk te ontwikkelen voor een maximaal resultaat en hogere respons.

Targeting : inzet data voor relevant aanbod

Toekomst van Targeting - offline kenmerken

Deze aanpak past uitstekend in de activiteiten van Nic. Oud op het gebied van Targeting: data zó inzetten dat ontvangers een optimaal relevant aanbod krijgen. Het managen van beschikbare data is daarbij essentieel, aldus Christel: “De informatie achter de data boven water krijgen: daar zit voor veel bedrijven de crux. Vroeger waren data louter functioneel, die werden gebruikt voor adressering en dat was het. Nu geven die data informatie in een nieuwe laag. Er ontstaat Target marketing die gebruik maakt van heel veel gegevens van de klant.”

Paperwrap : persoonlijke papieren verpakking

Ook andere onderscheidende producten van Nic. Oud komen in het artikel aan bod. Sales manager Ronald Bot zet de Paperwrap in de spots: “Eigenlijk is Paperwrap een heel oud product, maar in de vergetelheid geraakt. Vroeger werd het door formulierendrukkers aan de baan gedrukt en daarna werd het adres middels inkjet geprint. Nu gaat het anders. Wij gebruiken een Screen hoogvolume industriële inkjet printer voor dit werk en produceren vanaf blanco papier een complete verpakking. Met dit product kan elke wrap afgestemd zijn op de ontvanger en daar zijn we uniek in.”

Alles draait om relevantie. Of, zoals Christel in het artikel zegt: “Relevantie is bij targetmarketing het sleutelwoord. In folders, brochures, flyers, kaarten, omslagen en natuurlijk bij de paperwrap passen we deze techniek heel gericht toe.”

Lees het hele artikel met voorbeelden en achtergronden op Blokboek.

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Begin dit jaar maakte Nic. Oud bekend een betaalbaar en duurzaam alternatief te hebben ontwikkeld voor het verpakken en verzenden van drukwerk in folie. Deze voordelig duurzame verzendverpakking, inmiddels bekend onder de naam Biosiel®, heeft een aantal unieke eigenschappen. Het...
Lees verder... about Wederom groot groen verpakkingsnieuws van Nic. Oud

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?