Interview 1-op-1 communicatie “Wij ademen data”

Wij ademen data

“Wij ademen data”, zegt Christel van der Wal, manager Print & IT bij Nic. Oud, in een interview met Blokboek. Journalist Marco den Engelsman belicht in dit verhaal de ruime mogelijkheden van 1-op-1 communicatie bij ons bedrijf.

“Met data en klantgegevens is zowel in print als online heel veel mogelijk,” geeft Christel van de Wal in het gesprek aan. “Op basis van de nieuwe Europese privacyverordening blijven er zelfs meer mogelijkheden in offline communicatie dan online. Wij hebben hierop in belangrijke mate ons investeringsbeleid gebaseerd.”

Christel doelt daarmee onder andere op de aanschaf van de Screen Truepress Jet520HD, waarmee Nic. Oud een concurrerende stap voorwaarts heeft gemaakt in de markt. Zo is het nu mogelijk individueel drukwerk te ontwikkelen voor een maximaal resultaat en hogere respons.

Targeting : inzet data voor relevant aanbod

Toekomst van Targeting - offline kenmerkenDeze aanpak past uitstekend in de activiteiten van Nic. Oud op het gebied van Targeting: data zó inzetten dat ontvangers een optimaal relevant aanbod krijgen. Het managen van beschikbare data is daarbij essentieel, aldus Christel: “De informatie achter de data boven water krijgen: daar zit voor veel bedrijven de crux. Vroeger waren data louter functioneel, die werden gebruikt voor adressering en dat was het. Nu geven die data informatie in een nieuwe laag. Er ontstaat Target marketing die gebruik maakt van heel veel gegevens van de klant.”

De toekomst van Targeting wordt individueel drukwerk

Toekomst van Targeting Persoonlijke data

Paperwrap : persoonlijke papieren verpakking

Ook andere onderscheidende producten van Nic. Oud komen in het artikel aan bod. Sales manager Ronald Bot zet de Paperwrap in de spots: “Eigenlijk is Paperwrap een heel oud product, maar in de vergetelheid geraakt. Vroeger werd het door formulierendrukkers aan de baan gedrukt en daarna werd het adres middels inkjet geprint. Nu gaat het anders. Wij gebruiken een Screen hoogvolume industriële inkjet printer voor dit werk en produceren vanaf blanco papier een complete verpakking. Met dit product kan elke wrap afgestemd zijn op de ontvanger en daar zijn we uniek in.”

Alles draait om relevantie. Of, zoals Christel in het artikel zegt: “Relevantie is bij targetmarketing het sleutelwoord. In folders, brochures, flyers, kaarten, omslagen en natuurlijk bij de paperwrap passen we deze techniek heel gericht toe.”

Lees het hele artikel met voorbeelden en achtergronden op Blokboek.