KIXX maakt start met Targeting in print
Webwinkel KIXX International maakte een start met de inzet van Targeting in print binnen haar communicatie-mix. Slim gebruik van data maakt het mogelijk om haar klanten gericht in print te benaderen met een aanbod op maat.
KIXX International voert twee aparte kledinglabels voor kinderen: KIXX Online en Olliewood. Voorheen verstuurde KIXX per direct mail een duimdikke brochure naar alle klanten tegelijk, met daarin een overzicht van de volledige nieuwe collectie. Daarnaast communiceerden KIXX en Olliewood doorlopend via email met haar klanten. Onderscheid werd niet gemaakt: alle klanten kregen dezelfde communicatie. Daar wilde KIXX meer onderscheid in gaan maken.
Targeting in print
Het bedrijf wilde bestaande klanten gerichter benaderen en producten aanbieden die voor hen relevant zijn: passend bij hun smaak en (merk)voorkeur. Een relevanter aanbod moest leiden tot meer aankopen en grotere klanttevredenheid en –loyaliteit. Tijd voor Targeting!
Slim toepassen database
Samen met de Targeting-specialisten van Nic. Oud werd een overzicht van de beschikbare klantinformatie gemaakt. KIXX International beschikte (nog) niet over een bijzonder geavanceerde database, maar er was genoeg data beschikbaar om een start te maken met Targeting. Dus gingen we na: voor welk soort kleding kopen de bestellers: de wat zachte, ‘lieve’ kleding van Olliewood, of de iets hippere, stoere collectie van KIXX Online? Koopt de klant dan jongens- of meisjeskleding? En in welke leeftijdsklasse?
Voor KIXX Online en Olliewood werd op basis van de beschikbare aankoopdata een bruikbare onderverdeling gemaakt in kledingcollecties: meisjes, jongens, babymeisjes en babyjongens. Op basis daarvan stelden we een aanbod voor de klant samen dat gericht is op verschillende klantsegmenten, door uiteenlopende combinaties.
Output Targeting in Print
Het resultaat was een serie full-colour magazines in huis geprint op de rotatie inkjet printer. Ieder magazine met een aangepaste, eigen inhoud, tekst en visuals, afhankelijk van het gekozen segment. Het ene magazine richt zich bijvoorbeeld op Olliewood-klanten met een aanbod van mode voor meisjes, de combinatie van meisjes met babymeisjes. Het andere op klanten van KIXX Online, waarin alleen (ouders van) meisjes, jongens en babyjongens worden aangesproken.
Vrijwel elke collectie of een combinatie van collecties voor de verschillende klanten wordt zo gemaakt en deze worden specifiek benaderd. Voor extra responsmeting werd op elk magazine een kraskaart met een aparte kortingscode bevestigd. Dit leverde opnieuw bruikbare data op.
Vanuit KixxOnline.nl werken met Nic. Oud betekent voor ons vooruitgang. Zo is Targeting in print bij ons goed gestart. Een creatieve toepassing in individueel drukwerk, onze database slim toepassen om onze klanten gerichter te benaderen en onze klanten in een magazine aanbieden waar het meest behoefte aan is. De know-how van de Targeting-specialisten van Nic. Oud realiseerden voor ons een succesvol Targeted magazine.
Bram de Ree Directeur KixxOnline
Een goed begin
Targeting kan nog veel geavanceerder, structureler en verfijnder worden toegepast. Maar ook de keuze voor deze aanpak sorteert al veel effect, zo bewijst de keuze van KIXX International. Al direct na de lancering bleek dat alle doelgroepen over de hele linie beter scoren dan de controlegroep (oude aanpak). Er waren zelfs diverse klantgroepen bij die een drie maal hogere respons realiseerden.
Wil je weten hoe je data slim kunt inzetten voor Targeting in print? Neem contact op met onze Direct mail specialisten.
Deel dit bericht:
Categorieën:
Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie
Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!
Nooit meer iets missen?
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.
Advies nodig?
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Direct contact opnemen
Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.
Ook interessant
Video's
Duurzaamheid
Actualiteiten
Bedrijfsvideo Algemeen
3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie
Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.
Post versturen naar Spanje in Biosiel®
Direct Mail & Fulfilment
Meer weten over onze aanpak?