Communicatie met duurzaam effect

Duurzaam effect Nic. Oud

Duurzaam ondernemen is verantwoordelijkheid nemen. De verantwoordelijkheid die je als organisatie en individu neemt voor de zorg van onze planeet: de wereld waarin we leven en die wij achterlaten voor onze kinderen. De volgende generatie, dat houdt ons als familiebedrijf bezig.

We geloven in het belang van een stabiele basis, een duurzame toekomst – ook op de lange termijn. Bij Nic. Oud investeren wij in de toekomst met duurzame innovatieve communicatie oplossingen voor direct mail.

Communicatie met duurzaam effect

De keuze van het juiste communicatie- medium is essentieel voor succesvolle marketing. En welk medium (of combinatie van media) je ook gebruikt, het gaat altijd om het effect. En dat bedoelen we niet alleen in de zin van doeltreffendheid. Verdwijnt het overgrote deel van de mailingen bij het oud papier of in de virtuele prullenbak? Dan is je communicatie niet effectief en dus niet duurzaam – een verspilling van tijd en energie. Een gerichte boodschap met relevante content afgestemd de ontvanger is immers bewezen doeltreffend.


Deze effectieve manier van communicatie in print heet Targeting.

Hyper-gepersonaliseerde print – precies hoe, waar,  wanneer en bij wie u wilt.

Targeting volgens Nic. Oud

Targeting 1op1 communicatie

Direct mail heeft hoge attentiewaarde

De attentiewaarde van een fysiek mailing is hoog. Ook heeft direct mail meer effect op het geheugen in vergelijking tot andere media: Wel 72% hoger dan tv- reclame en 36% hoger dan email. Direct mail kent waarde toe aan het merk of product.

Europees onderzoek [1] toont aan dat DM opvallend goed scoort, met name in cross-channel campagnes:

  • 87% van de ontvangers opent DM
  • Ontvangers lezen DM gemiddeld 2,9 minuten
  • DM wordt gemiddeld 17 dagen bewaard

[1]    DM-Guide IPC

IPC Cross-Channel Campaigns

 

Wist u dat! – De impact van papier voor het milieu

De impact van papier - wist u dat

Een duurzaam product uit hernieuwbare grondstof

Een van de meest gebruikte materialen voor direct mail is papier: een hernieuwbare grondstof, gemaakt van bomen die opnieuw worden geplant en geoogst. Een oneindige cyclus. Wat je misschien niet wist, is dat het Europese bosoppervlak in de afgelopen 10 jaar is gegroeid met 44.000 vierkante kilometer, een oppervlak groter dan Zwitserland. Wereldwijd wordt slecht 13% van alle gekapte bomen gebruikt voor de productie van papier. En dan komt ook nog 84% van dit ruwe materiaal voor productie van papier en karton uit Europa. Nederland is koploper in recyclen: 85 % van al het geproduceerde papier en karton wordt gerecycled en duurzaam hergebruikt. De vezels worden gerecycled. Daarbij zorgt de productie en verzending van direct mail voor meer werkgelegenheid. Ook dat is duurzaam!

Opmars Biobased folie in Mailfulfilment

Communiceren met duurzame middelen

Het gebruik van gerecycled papier en biobased folie is een manier om te laten zien dat je als bedrijf milieuvriendelijk communiceert. Direct Mail gedrukt op 100% gerecycled papier of verzonden in een folie geproduceerd uit hernieuwbare grondstoffen, draagt bij aan een duurzame uitstraling.

Suikerrietfolie is hét biobased alternatief voor de traditionele PE-folie. Met als belangrijkste verschil dat deze suikerrietfolie voor minimaal 80% is geproduceerd uit hernieuwbare grondstoffen, PE-folie is geproduceerd uit aardolie. Het materiaal is volledig recyclebaar binnen het reguliere inzamelsysteem.

Duurzame Dinsdag 2016

Nic. Oud heeft ter gelegenheid van Duurzame Dinsdag, 6 september 2016 een informatiefolder over duurzame communicatie verzonden. Heeft u deze folder niet ontvangen of heeft u naar aanleiding van de folder nog vragen? Neem dan direct contact op met één van onze specialisten.


Op Duurzame Dinsdag, de eerste dinsdag in september, ontvangt het kabinet een koffer vol duurzame ideeën uit de samenleving.