Communicatie met duurzaam effect

Duurzaam effect Nic. Oud

Duurzaam ondernemen is verantwoordelijkheid nemen. De verantwoordelijkheid die je als organisatie en individu neemt voor de zorg van onze planeet: de wereld waarin we leven en die wij achterlaten voor onze kinderen. De volgende generatie, dat houdt ons als familiebedrijf bezig.

We geloven in het belang van een stabiele basis, een duurzame toekomst – ook op de lange termijn. Bij Nic. Oud investeren wij in de toekomst met duurzame innovatieve communicatie oplossingen voor direct mail.

Communicatie met duurzaam effect

De keuze van het juiste communicatie- medium is essentieel voor succesvolle marketing. En welk medium (of combinatie van media) je ook gebruikt, het gaat altijd om het effect. En dat bedoelen we niet alleen in de zin van doeltreffendheid. Verdwijnt het overgrote deel van de mailingen bij het oud papier of in de virtuele prullenbak? Dan is je communicatie niet effectief en dus niet duurzaam – een verspilling van tijd en energie. Een gerichte boodschap met relevante content afgestemd de ontvanger is immers bewezen doeltreffend.


Deze effectieve manier van communicatie in print heet Targeting.

Hyper-gepersonaliseerde print – precies hoe, waar,  wanneer en bij wie u wilt.

Direct mail heeft hoge attentiewaarde

De attentiewaarde van een fysiek mailing is hoog. Ook heeft direct mail meer effect op het geheugen in vergelijking tot andere media: Wel 72% hoger dan tv- reclame en 36% hoger dan email. Direct mail kent waarde toe aan het merk of product.

Europees onderzoek [1] toont aan dat DM opvallend goed scoort, met name in cross-channel campagnes:

  • 87% van de ontvangers opent DM
  • Ontvangers lezen DM gemiddeld 2,9 minuten
  • DM wordt gemiddeld 17 dagen bewaard
IPC Cross-Channel Campaigns
DM-Guide IPC

Een duurzaam product uit hernieuwbare grondstof

Een van de meest gebruikte materialen voor direct mail is papier: een hernieuwbare grondstof, gemaakt van bomen die opnieuw worden geplant en geoogst. Een oneindige cyclus. Wat je misschien niet wist, is dat het Europese bosoppervlak in de afgelopen 10 jaar is gegroeid met 44.000 vierkante kilometer, een oppervlak groter dan Zwitserland. Wereldwijd wordt slecht 13% van alle gekapte bomen gebruikt voor de productie van papier. En dan komt ook nog 84% van dit ruwe materiaal voor productie van papier en karton uit Europa. Nederland is koploper in recyclen: 85 % van al het geproduceerde papier en karton wordt gerecycled en duurzaam hergebruikt. De vezels worden gerecycled. Daarbij zorgt de productie en verzending van direct mail voor meer werkgelegenheid. Ook dat is duurzaam!

Communiceren met duurzame middelen

Het gebruik van gerecycled papier en PCR- folie is een manier om te laten zien dat je als bedrijf milieuvriendelijk communiceert. Direct Mail gedrukt op 100% gerecycled papier of verzonden in een folie geproduceerd uit hernieuwbare grondstoffen, draagt bij aan een duurzame uitstraling.

Wat is PCR-folie?

PCR is een afkorting van post-consumer recycled. Gerecycled plastic, afval afkomstig van huishoudens en industriële- en commerciële organisaties. Ofwel de verpakkingsplastics van huishoudens en de transportverpakking van bij retailers aangeleverde producten en goederen. Post-consumer waste zorgt wereldwijd voor de grootste afvalstroom. Door het gebruik van PCR wordt plastic afval omgezet naar grondstof. Dat draagt niet alleen bij aan de vermindering van de afvalberg, het heeft nog veel meer voordelen voor het milieu.

Deel dit bericht:

Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Biosiel® is een nieuwe soort verzendverpakking van 100% papier. Nic. Oud heeft deze verpakwijze exclusief ontwikkeld en komt hiermee tegemoet aan de vraag naar duurzame verzendverpakkingen. Biosiel®, verzendverpakking zonder poespas Biosiel® is een dunne verzendverpakking zonder poespas, een uitstekend alternatief...
Lees verder... about Nieuw: Biosiel® hét alternatief voor sealen in folie

Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

De doelgroep verras je met een persoonlijke pas! Direct mail is niet alleen een effectief middel om de doelgroep te bereiken, door het toevoegen van een pasje zorgt het ook voor verrassend hogere conversie. Het toevoegen van een pasje op...
Lees verder... about Direct mail met een pasje? Da’s pas verrassend!

Nooit meer iets missen?

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Nic. Oud, Direct Mail en fulfilment.

Meld je aan voor actualiteiten in je mailbox

Naam(Vereist)
Ja, ik wil graag op de hoogte blijven(Vereist)
Bij het verzenden van het formulier geeft u toestemming dat Nic. Oud uw persoonsgegevens verwerkt om via e-mail te informeren over de producten, diensten en actualiteiten binnen ons vakgebied. Wilt u per e-mail geen informatie van ons ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de opt-out van de nieuwsbrief of per e-mail naar marketing@nicoud.nl. Meer weten? Raadpleeg de privacy statement op onze website.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Advies nodig?

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Direct contact opnemen

Neem direct contact op met één van onze specialisten voor advies op maat. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ook interessant

Video's

Duurzaamheid

Actualiteiten

Play Video

3634 zonnepanelen voorzien Nic. Oud van duurzame energie

Nic. Oud heeft op het dak van het 20.000 m2 grote bedrijfspand in Heerhugowaard totaal 3634 zonnepanelen laten plaatsen. Deze hoge rendement panelen leveren per stuk 335 Wp (Wattpiek) waarmee het totaalvermogen van de zonnepanelen uitkomt op 1.2000.000 Wp.

Nic. Oud breidt uit met vierde paperwrap machine!

Duurzaamheid en innovatie staan bij ons voorop. Wij geloven dat het verpakken in volledig recyclebaar papier de toekomst heeft.Met de recente ingebruikname van een vierde paperwrap machine versterken we onze koppositie en beschikken we over de grootste papierverpakkingscapaciteit in de...
Lees verder... about Nic. Oud breidt uit met vierde paperwrap machine!

Direct Mail & Fulfilment

Meer weten over onze aanpak?